با آغاز ترم جدید و ثبت نام دانشجویان در سایت‌های دانشگاهی فرصتی برای افراد سودجو به وجود می‌آید تا با شگرد‌های جدید کلاهبرداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: دانشجویان گاهی به علت سهل انگاری در حفاظت از اطلاعات دانشجویی خود دچار مشکلاتی می‌شوند که به منظور جلوگیری از این مشکلات موارد ذیل توصیه می‌شود:

۱- دانشجویان در حفظ و نگهداری از نام کاربری و رمز ورود خود دقت نموده و از قرار دادن آن در اختیار دیگران خوداری نمایند، زیرا مشاهده گردیده است دانشجویان نام کاربری و رمز ورود خود را به هم دانشگاهی خود به منظور ثبت نام و انتخاب واحد می‌دهند که مشکلاتی در این خصوص برای آن‌ها ایجاد و یا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

۲- دانشجویان نسبت به تغییر رمز خود به صورت دوره‌ای اقدام و از قرار دادن رمز‌های ساده و قابل حدس (شماره شناسنامه، سال تولد، شماره تلفن و ...) خود داری کنند.

۳- در صورت امکان از رایانه‌های عمومی برای پرداخت اینترنتی شهریه استفاده نکنند و در صورت مراجعه به کافی نت‌ها و گیم نت‌ها نیز هوشیاری لازم را داشته باشند.

۴- هرگز اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار فرد یا افراد حاضر در کافی‌نت‌ها قرار ندهند و در صورت کمک و راهنمایی خواستن از افراد مطمئن کمک بگیرند.

۵- هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در مکان‌های عمومی، دقت نمایند اطلاعات در معرض دید افراد ناشناس قرار نگیرد.

۶- در هنگام پرداخت‌های اینترنتی دقت لازم در خصوص درگاه‌های بانکی جعلی (فشینگ) نمایند و در صورت وارد نمودن اطلاعات حساب مالی خود از صفحه کلید‌های مجازی استفاده نمایند.

۷- از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی برای انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت شهریه خودداری کنند.

۸- هرگز کارت عابر بانک خود را به همراه اطلاعات حساب و رمز دوم برای پرداخت شهریه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

۹- قبل از انجام تراکنش‌های بانکی به وسیله تلفن‌های هوشمند نسبت به فعال بودن فایروال و نصب آنتی ویروس اقدام کنند.

۱۰- برنامه‌های کاربردی و به ویژه مرورگر اینترنت خود را بروز نگه دارند، زیرا بیشتر بدافزار‌ها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های تاریخ گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند.

پلیس فتا فارس از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجه با موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل: fars_fata@police.ir و یا تلفن ۲۱۸۳۹۱۵-۰۷۱ به ما گزارش کنند.
انتهای پیام/ر

هشدار پلیس فتا در خصوص انتخاب واحد دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار