رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ قطعه سهره، ۳۰ قطعه طرقه و دلیجه و تعدادی عقاب، کبوتر وحشی و دیگر اقلام پرندگان از قاچاقچیان کشف و در طبیعت رهاسازی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی‌وند با تأکید بر ضرورت ساماندهی بازار پرنده فروشی بروجرد اظهار داشت: به این منظور از اتحادیه و مجمع امور صنفی این صنف استعلام شده تا فروشندگان دارای مجوز قانونی در این بازار را به این اداره معرفی کنند چراکه برابر قانون دقیقاً مشخص‌شده در این صنوف با دارا بودن مجوز رسمی چه پرندگانی مجاز به خریدوفروش است.

وی افزود: در این بازار معمولاً پرندگان زینتی یا اهلی مجوز فروش دارند و خرید و فروش پرندگان وحشی و پرندگانی که در لیست سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد ممنوع و صید، شکار، حمل‌ونقل و هرگونه جابجایی آن‌ها غیرمجاز است، اما متأسفانه افرادی هستند که خارج از ضوابط قانونی مبادرت به صید و خریدوفروش غیرمجاز و قاچاق این گونه‌های پرندگان می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد با اشاره به صید پرندگان شکاری در مناطقی از بروجرد و قاچاق و صدور آن‌ها به خارج از استان و کشور گفت: به‌واسطه گستردگی حوزه فعالیت این اداره نظارت بر این‌گونه فعالیت‌ها نیاز به کمک و همراهی مردم دارد همچنان که تاکنون بیش از ۸۰ درصد کشفیات به‌واسطه کمک و همیاری مردم و گزارشات مردمی از طبیعت و داخل شهر صورت گرفته که منجر به کشف پرندگان صیدشده از قاچاقچیان شده است.

وی افزود: به این منظور از ادارات و اتحادیه‌های صنفی خواسته‌شده بااطلاع رسانی در این زمینه مانع قاچاق پرندگان مختلف شوند که در این راستا با توجه به اینکه حمل‌ونقل پرندگان در اوقات خاصی توسط اتوبوس‌ها به بازار تهران و یا دیگر شهر‌ها برای فروش صورت می‌گیرد پایانه‌های مسافربری در صورت مشاهده خودرو‌های حمل پرندگان مراتب را با شماره سامانه ۱۵۴۰ و یا به این اداره گزارش دهند تا نیرو‌های حفاظت محیط‌زیست به‌سرعت در محل حضور یافته و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مصطفی‌وند در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ قطعه سهره، ۳۰ قطعه طرقه و دلیجه و تعدادی عقاب، کبوتر وحشی و دیگر اقلام پرندگان از قاچاقچیان کشف و در طبیعت رهاسازی شده است.

به گفته وی ۱۲۶ گونه پرنده در بروجرد شناسایی و رصد شده که از این تعداد تقریباً ۳۰ گونه پرنده مهاجر غیربومی است که به‌صورت موقت در ایام مختلف سال حضور دارند و پس‌از آن مهاجرت می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به حفاظت از ذخیره طبیعی و جانوری این شهرستان شاهد انقراض برخی گونه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام /د

بیش از ۵۰ قطعه سهره از قاچاقچیان پرنده در بروجرد کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.