بسیاری از کارشناسان معتقدند که افشای اطلاعات مالی نهاد‌ها، به شفافیت بیشتر در بورس منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کارشناسان معتقدند که افشای اطلاعات مالی نهاد‌ها، به شفافیت بیشتر مالی و گردش اطلاعات در بورس منجرخواهد شد،این درحالی است که منشا اغلب سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه، اطمینانی است که سرمایه‌گذاران به نظارت‌های سازمان بورس دارند؛ ضمن اینکه داشتن اطلاعات دقیق و درست از اشخاص و نهاد‌ها تحت نظارت از حق و حقوق هر سرمایه‌گذاری است که وارد بازار سرمایه می‌شود.

لزوم نظارت بر افشای اطلاعات مالی

بهمن آرمان تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، با اشاره به افشای اطلاعات مالی نهاد‌های تحت نظارت سازمان اظهار کرد: مشکل اساسی در بورس، عدم توانایی در تجهیز مالی مورد نیاز اقتصاد کشور است که به نظر می‌رسد مسوولان بورس، توانایی درک آن‌ را ندارند.

وی ادامه داد: شفافیت اطلاعاتی شرکت ها، همواره به عنوان یک ابزار برای پوشش کاستی‌های فعلی بورس مطرح است.

مهدی طحانی تحلیل گر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، دراین باره افزود:  شفافیت اطلاعاتی در بازار می‌تواند در ساز و کار‌های بورس هم تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، شفافیت اطلاعاتی باید همیشه در نهاد‌های مالی جایگاه ویژه ای داشته باشد،چرا که ابزاری برای کمک به معامله گران محسوب می شود.

طحانی با اشاره به اینکه باید بر افشای اطلاعات مالی نظارت صورت گیرد، یادآورشد:در این صورت کار برای معامله گران و سرمایه گذاران راحت‌تر خواهد شد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که افشای اطلاعات مالی باید از سال های دور به وقوع می پیوست چرا که در این صورت بسیاری از مشکلات سهامداران و معامله گران کاهش پیدا می کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار