مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 2 هزار و 540 تن بادام از سطح باغ های خراسان شمالی برداشت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  علی اصغر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی شریکیان سطح زیر کشت باغ های بادام استان خراسان شمالی را 5 هزار و 90 هکتار عنوان و اظهار کرد: از این میزان 4 هزار و 700 هکتار آن بارده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 420 تن بادام در استان خراسان شمالی تولید شد ، گفت: سرمای آذرماه سال گذشته برخی از باغ های استان را متاثر کرد که بسیاری از درختان آسیب دیدند به همین دلیل تولید بادام امسال نسبت به سال گذشته فقط 5 درصد افزایش داشته است.

شریکیان با اشاره به اینکه اسفراین بخش بام و فاروج دهستان سنگر و خرق عمده ترین مناطق کشت بادام در خراسان شمالی هستند افزود: ارقام مورد کشت بادام در این استان دیرگل(شاهرود)، شکوفه و سهند هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جایگاه خوبی در بادام دیم دارد که به لحاظ زیست محیطی اثرات خوبی دارد و از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری می کند.

به گفته شریکیان قیمت بادام در بازار قیمت مناسب و خوب و هرکیلویی 130 تا 150 هزار ریال است.

گفتنی است: استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.

انتهای پیام/آ

سطح زیر کشت باغ های بادام استان خراسان شمالی را 5 هزار و 90 هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.