رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از دستگیری 2 نفر حفار غیرمجاز در روستای صلواط این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم جعفری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر افزود: 2 نفر در روستای نصیرکندی از توابع  بخش مرادلوی شهرستان مشگین‌شهر در حال حفاری در محوطه تاریخی کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و با همکاری فرماندهی انتظامی بخش مرادلو توانستیم این افراد را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهیم تا نسبت به جرائم و تخلفات ارتکابی این افراد رسیدگی لازم انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: به همراه حفاران غیرمجاز دستگیر شده تعداد زیادی ابزار و ادوات حفاری از قبیل موتور برق و دستگاه دژبور کشف و ضبط شده است و پرونده این افراد برای صدور حکم و مراحل نهایی به مقامات قضایی ارجاع شد. 

جعفری حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه را وظیفه تمامی مردم دانست و تصریح کرد: از همشهریان در شهرستان انتظار می‌رود تا در صورت مشاهده هر گونه اقدام مشکوک در زمینه حفاری‌های غیرمجاز افراد سودجو و فرصت‌طلب موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا اقدام سریع و قانونی در این زمینه انجام شده و از غارت آثار تاریخی جلوگیری کنیم.

وی از برخورد قاطع و قانونی با غارتگران آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و افزود: در این زمینه با هماهنگی‌ها با دستگاه‌ قضایی شهرستان برخوردهای لازم را با متخلفان انجام خواهیم داد. 

انتهای پیام/ح

دستگیری حفاران غیر مجاز در مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.