رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در همدان؛

برنامه‌های توسعه کشور باید بر اساس مزیت‌های داخلی تدوین شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه برنامه‌های توسعه کشور باید بر اساس مزیت‌های داخلی تدوین شود، گفت: بودجه کشور باید هدفمند توزیع شود.

برنامه‌های توسعه کشور باید بر اساس مزیت‌های داخلی تدوین شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: دولت دوازدهم رای اعتماد را اخذ و کار را شروع کرد و امید به رونق و توسعه اقتصاد در این دولت بیشتر شده و در دوره قبل وضعیت خوب نبود و این دولت شاخص‌های منفی را به توازن و ارقام مثبت رساند.

مونسان بیان کرد: به واسطه عمق مشکلات اقتصادی این اقدامات برای مردم خیلی ملموس نبود و امیدواریم در دولت دوازدهم این اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: بودجه دولت حدود 300 هزار میلیارد تومان است و دولت پیش بینی نرخ 50 دلار را داشت و بر این اساس با این میزان برنامه‌های اجرایی شروع شد و اکنون متوسط فروش نفت 43 دلار و 45 دلار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت:دولت قرار است با 150 هزار میلیارد تومان مسیرش را ادامه دهد که مبلغی از آن به حقوق‌ها اختصاص دارد و در حوزه درآمدی متکی به نفت بودیم و اکنون در شرایطی هستیم همه کارشناسان دنیا در حوزه نفت متفق‌القولند که عددهای بالا را در حوزه نفت نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: این پیش بینی‌ها بر اساس منابع جدید است که اضافه شده و هرچه جلو می‌رویم تکنولوژی اورشیل‌ها تغییر می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم دنیا دیگر بالاتر از 50 دلار نفت را نخواهد دید و باید به آن فکر کرد و آن فکر مقام رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و تلاش می شود تا به سمت اقتصاد مردمی برویم.

مونسان با بیان اینکه یا باید مالیات‌ها را افزایش دهین یا انرژی را گفت: پس آینده به ما نشان می‌دهد چاره‌ای جز واگذاری کارها به بخش خصوصی نیست و مهمترین نکته این است که مزیت‌های کشور را استخراج کنیم چراکه برنامه‌ها حقیقتا مبتنی بر مزیت‌های داخلی کشور نیست و بودجه‌ها باید هدفمند توزیع شود.

انتهای پیام/ز

برنامه‌های توسعه کشور باید بر اساس مزیت‌های داخلی تدوین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.