آبایی مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی گفت: مشکل آذرآب عملیاتی نشدن تعهدات کارفرما است.

مشکل آذرآب عملیاتی نشدن تعهدات کارفرما است/ دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستندآبایی مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی درمصاحبه با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه در بحث شرکت آذرآب چندین جلسه کمیسیون کارگری برگزار شده و با کارفرما و نماینده کارگران هم جلسه برگزار شده است گفت: متاسفانه آن تعهداتی که کارفرما ی آذرآب مقرر کرده تا به این لحظه عملیات نکرده است.

آبایی با اشاره به اینکه درآخرین تعهد کارفرما قراربوده تا بیستم شهریورماه بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شود که متاسفانه پرداخت نشد و موجب  اعتراض کارگران شد افزود: کارفرما باید تمام تلاش خود را برای پرداخت معوقات کارگران انجام دهد تا به هر شکل ممکن رضایت و اعتماد کارگر جلب شود.

وی اضافه کرد: رضایت کارگر در گرو این است که بیند کارفرما تلاش خودش را کرده است واگر لازم شد کارفرما برای رضایت کارگر باید ماشین شخصی اش را بفروشد و مطالبات کارگر را پرداخت کند تا اعتماد کارگری که ۴ تا ۵ ماه کار کرده و حقوق دریافت نکرده را جلب کند و کارگر هم دلگرم شود.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری مشکل کارگران اذرآب هستند و این هم از وظایف کارفرما است که وقتی متعهد می‌شود نسبت به تعهداتش عمل کند ادامه داد: خواسته ما از کارگران این است که   مطالبات به حق خود را در قالب قانون و از طریق نمایندگانشان پیگیری کنند و استاندار مرکزی هم چه در سطح استانی و چه در سطح ملی این معزل را پیگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش مسئولان استان مرکزی بر این است مسائل و مشکلات کارگران بصورت مسالمت آمیز حل و فصل شود اضافه کرد: متاسفانه در شرکت آذرآب اعتماد بین کارگر و کارفرما از بین رفته و ما باید تلاش کنیم این معوقات پرداخت شود تا اعتماد متقابل بازگردد.

آبایی تصریح کرد: کارگران آذرآب چند ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و اداره کار وظیفه دارد که به وضعیت کارگران رسیدگی کند و بازرسان این اداره تمام شرکت‌های موجود را رصد می‌کنند و اگر دستگاهی دارای تخلفی باشد به استانداری اطلاع می‌دهند.


انتهای پیام / ج

توضیحات مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی درباره مشکل کارگران آذرآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.