شمارى از هنرمندان در شهر مزار شريف مى گويند که در بخش فیلم سازى با مشکلات مالى و تخنيکى زياد مواجه اند.

مشکلات اقتصادى سر راه فیلم سازان در مزارشريفبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شبنم باشندۀ شهر مزار شريف که از يک دهه بدينسو در فلم ها  نقش بازى مى کند، گفت که حکومت دربخش تشويق هنرمندان و حمايت امور آنها هيچ توجه نمى کند.

وی افزود که هر چند درک و ديگاه مردم نسبت به چند سال گذشته در مورد هنر و سينما تغير کرده؛ اما هنوز هم سهولت هايى که براى پيشرفت سينما لازم است، به هنرمندان تهيه نشده است.

محمود سخى یکراز خوانندگان سابق تلويزيون ملى کابل گفت که از چند سال گذشته بدينسو، به کمک  کمپنى افغان فلم، به کارکردن در فلم راه يافته است.

وی در مورد فلم سازى و نمايش فلم گفت که هنرمندان خوب براى فلم سازى و بازى کردن نقش در شهر مزار شريف وجود دارند؛ اما مشکلات اقتصادى از پيشرفت آنها جلوگيرى کرده است.

آنها نشر سريال هاى خارجى در تلويزيون هاى کشور را يک مانع بزرگ در رشد فلم هاى افغانى خوانده و می گویند که در اثر آن فلم هاى افغانى مصرف خود را نيز پوره کرده نمى تواند.

در این حال، محمد صادق سرمست زاده مدير عمومى هنر رياست اطلاعات و فرهنگ بلخ می گوید که در سال هاى اخير، پيشرفت هنرى در شهر مزار شريف بيشتر شده است.

مدير عمومى هنر رياست اطلاعات و فرهنگ بلخ افزود که نبود سينما، يگانه مشکل بخش هنر و فلم در مزار شريف است. اما موصوف تعهد نمود که به زودى کار ساخت سينما از سوى رياست اطلاعات و فرهنگ در شهر مزار شريف آغاز خواهد شد.

قابل یاد آوریست که به گفته مسوولان، قبل ازجنگ هاى داخلى در ولايت بلخ دو سينما وجود داشت که فعلاً نيست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.