رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ایجاد یک واحد صنعتی رنگرزی مکانیزه در کرمانشاه در برنامه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عبدالرضا اکبری رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه حمایت از فرش دستباف به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مهم را در دستور کار دارد.

وی از ارزش افزوده قابل توجه فرش هم یاد کرد و افزود: صنعت فرش با اقتصاد خانوار گره خورده و نسبت به سایر مشاغل خانگی ارزش افزوده بیشتری دارد، مزیت دیگر صنعت فرش این است که می‌توان با سرمایه اندکی آن را راه انداخت.

وی با اشاره به ایجاد واحد صنعتی رنگرزی مکانیزه و مدرن و انجام مذاکرات با چند سرمایه گذار گفت:  ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرشبافان ؛آموزش فرشبافان و برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و نقشه، فرشبافی، چله‌کشی‌، بازاریابی از جمله حمایت های دیگری در زمینه رشد صنعت فرش در استان است.

وی  از فعالیت حدود 57 هزار قالیباف در استان خبر داد  و گفت: از این تعداد  9400 نفربیمه هستند و  سالانه حدود صد هزار متر مربع فرش دستباف در کرمانشاه تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/ز

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرشبافان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.