مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان خبرداد:

زنگ مهر در کاشان با زنگ دفاع مقدس و محتشم نواخته می‌شود

زنگ سال تحصیلی جدید در کاشان برای بیش از 54 هزار دانش آموز این شهرستان همراه با زنگ دفاع مقدس و محتشم به صدا در می آید.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :امسال بدلیل تقارن آغاز سال تحصیلی و ماه محرم حسینی با هفته دفاع مقدس دانش آموزان این شهرستان روز اول مهر درس و تحصیل را علاوه بر زنگ مهر با زنگ محتشم پدر مرثیه سرایی ایران، زنگ امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت ماه محرم و زنگ دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مدافع حرم وشهید محسن حججی به مناسبت هفته دفاع مقدس آغاز می کند.

محمود خدمتی، افزود :32 هزار دانش آموز در 150 آموزشگاه دوره ابتدایی(15530 دختر و 16470 پسر) ، 13 هزار دانش آموز در80 آموزشگاه دوره متوسطه اول (6700 دختر و 6300 پسر)و 9 هزار و 500 نفر دانش آموز (5 هزار دختر و 4500 پسر) نیز در 65 مدرسه دوره متوسطه دوم همزمان با سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می شوند.

وی تصریح کرد: 4 هزار نفر از مجموع این تعداد دانش آموزان  روستایی هستند که در 80 واحد آموزشی تحصیل می کنند.

به‌گفته‌وی، حدود 8 هزار دانش آموز تبعه افغانستان نیز در کاشان در حال تحصیل هستند که بیش از 6 هزار نفر آنها از مقطع ابتدایی می باشند و ارائه خدمات آموزشی به آنان با دانش آموزان ایرانی یکسان است.

*کمبود سالانه حدود 300 معلم/کمبود 100 کلاس درس

مدیر آموزش و پرورش کاشان ،زنگ سال تحصیلی جدید برای 6 هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی  را در کاشان یادآورشد و افزود: سالانه بطور متوسط 250 نفر فرهنگی در این اداره بازنشسته می شوند که به همین مقدار نیز به نیروی انسانی نیازمند هستیم.

خدمتی، با تاکید بر با کمبود 10 هزار مترمربع فضای آموزشی شامل 100 کلاس درس در کاشان گفت: دو هزار  و 500 میلیارد ریال برای ساخت این مقدار فضای آموزشی نیاز است.

وی افزود: کمبود این مقدار فضای آموزشی جدای از دو سوم فضاهای آموزشی شهرستان است که به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد.

به‌گفته‌وی، اگر حمایت‌ها و مساعدت‌های مادی و معنوی خیران مدرسه‌ساز در کاشان با آموزش و پرورش این شهرستان همراه نبود امروز کاشان با بحران فضای آموزشی روبرو بود.

*زنگ خطر با وجود یکصد کلاس درس فرسوده و خطرآفرین

مدیر آموزش و پرورش کاشان، وجود یکصد کلاس درس فرسوده و خطرآفرین در این شهرستان را تاکیدکرد و گفت: ساخت هر مدرسه 6 کلاسه بین 9 تا 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خدمتی،تصریح‌کرد: خیابان کارگر، بلوار صنعت، فاز 2 ناجی آباد و مسکن مهر از جمله مناطقی است که هم اکنون با کمبود فضای آموزشی در شهر کاشان مواجه می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: به علت نبود و یا کمبود

دانش آموز در برخی روستاها که مدرسه آن تعطیل شده، طرح روستا مرکز اجرا شده است.

به‌گفته‌وی، دو میلیارد و 500 میلیون ریال ماهانه در این طرح برای هزینه آژانس دانش آموزان روستایی پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/م

 

نواختن زنگ تحصیلی با زنگ دفاع مقدس و محتشم در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.