مازندران با کشت کلزا در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، پارسال در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بهادری مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران در کارگاه آموزشی توسعه کشت کلزا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، گفت: این استان امسال نیز با تلاش بیشتر و زیر کشت بردن ۲۲ هزار هکتار از اراضی این استان و پیش بینی برداشت ۴۴ هزار تن محصول، کلزا همچنان در رتبه اول باقی می‌ماند.


وی با اشاره به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: این دوره آموزشی برای ارتقا دانش بهره برداران و تولید کنندگان و افزایش تولید و استقلال اقتصادی کشاورزان برگزار شده است.


مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این کارگاه با حضورگسترده بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و با استفاده از توان اساتید مجرب وعضوهیات علمی دانشگاه برگزارشد؛ که در این کارگاه ۱۵۰ نفر از کارشناسان وتولید کنندگان بخش کشاورزی شرکت نمودند و با اصول ونحوه کشت کلزا و انتخاب رقم واستفاده بهینه آب کشاورزی ورعایت تاریخ کاشت آشنا شدند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا نیز در حاشیه این کارگاه با اشاره به فعالیت ۲۶ کارشناس مروج کشاورزی در روستا‌های این شهرستان، گفت: این کارشناسان ضمن اهتمام جدی در ترغیب کشاورزان به توسعه کشت کلزا، نسبت به اجرای کلاس‌های آموزشی ترویجی در طرح همکاری مشترک با دهیاری‎‌ها برنامه گسترده‌ای را شروع کرده تا علاوه بر تحقق اهداف سازمانی و سهمیه‌های درنظر گرفته شده در پهنه‌های روستایی نسبت به توسعه کشت در مناطق مستعد اقدام موثری کنند.


طاهری امیری با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‎‌های کشاورزی این شهرستان زیرکشت کلزا رفت، افزود: با انجام برنامه‌ریزی‌های آموزشی و ترویجی مناسب امسال، سطح کشت کلزا طبق سهمیه ابلاغی به ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار خواهد رسید.


انتهای پیام/ع


جایگاه نخست مازندران در کشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار