ساری،

افزایش 600 درصدی سطح زیر کشت کلزا در گلوگاه

سطح زیر کشت کلزا در مزارع شهرستان گلوگاه از 200 هکتار سال گذشته، به 1200 هکتار در سال 96 افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد رضا تباکی فرماندار شهرستان گلوگاه صبح امروز به همراه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در حاشیه بازدید از تنها مرکز خرید تضمینی کلزا گفت: امسال بیش از 1500 تن کلزا در هکتار از مزارع کلزای شهرستان گلوگاه برداشت خواهد شد.

وی افزود: این محصول استراتژیک کشور در ازای هر کیلو کلزا به مبلغ دو هزار 783 تومان با ده درصد ناخالصی و رطوبت ده درصدی بصورت نقد از کلزا کاران در تنها مرکز خرید تصمینی گلوگاه خریداری می شود.

فرماندار شهرستان گلوگاه گفت: متاسفانه به علت برودت سرما و وجود پرندگان مهاجر چون چکاوک و زنگوله بال به 385 هکتاراز مزارع کلزا درمنطقه خسارت کامل رسید.

بر اساس این گزارش مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه نیز گفت: کلزا مهمترین و بهترین محصول کشت جایگزین با تناوب کشت گندم در شهرستان گلوگاه می باشد که کشت این محصول موجب جلوگیری و پیشگیری از آفت فروزایرون و پا خورا ی گندم در پروسه ی زمانی تناوب کشت سه سال خواهد بود

مهندس پور فلاح سیدمحله، مهمترین علت رغبت کشاورزان گلوگاهی برای کشت محصول کلزا را آموزش کارشناسان مروج در سطح شهر و روستا و همچنین بیمه رایگان این محصول استراتژیک بیان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات 2 میلیون تومانی به کلزا کاران ، توزیع دستگاه کارنده از محل اعتبارات بلاعوض جهاد کشاورزی ، توزیع ارقام با کیفیت بذر کلزا ، برخورداری از یارانه برای خرید دستگاه کارنده و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی به کشت کاران کلزا سبب شد سطح زیر کشت 200 هکتاری پارسال کلزا به 1200 هکتار افزایش یابد .

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بااشاره به وچود به 23 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان، به کشاورزان گلوگاهی توصیه کرد برای کشت بهاره در زمین هایشان سویا ، آفتابگردان و برنج و همچنین برای پائیز گندم ، جو، شبدر و یونجه کشت کنند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.