امام جمعه گلپایگان گفت: قصاص یکی از ارکان عدالت است که قرآن با صراحت بر زندگی‌ساز بودن آن تأکید دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد علاء‌الدینی  امروز در آیین تکریم و معارفه ریاست دادگستری و دادستان گلپایگان، اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و آغاز محرم، فصلی با مهر و محبت نوید می‌دهد که هم در نام و هم در محتوا با محبت همراه است.

وی افزود: در جامعه اسلامی و ولایت فقیه هیچ‌گاه بن‌بستی وجود ندارد و بر اساس قانون، دستگاه‌ها و سه قوه‌ نظام جمهوری اسلامی برای افزایش محبت میان مردم جامعه تلاش می‌کنند.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: عدالت همه چیز را می‌سازد و زندگی با عدل معنا پیدا می‌کند و شهدا سرافرازان در این زمینه هستند زیرا در نقطه‌ای از منطقه‌ای بحران‌زده دارای امنیت هستیم و این مدیون شهدایی است که برای عدالت جان دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قصاص یکی از ارکان عدالت است که قرآن با صراحت بر زندگی‌ساز بودن آن تأکید دارد.

حسین فراست اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسینی وردنجانی رئیس سابق دادگستری دارای دو ویژگی منحصر همچون مردم‌دار بودن و وارد نشدن به مسائل سیاسی بود و برای انجام دادن مسائل قضایی مردم همه روزه ساعت 11 پاسخ‌گوی مردم شهرستان بود. 

وی گفت: وی در مسائل سیاسی هیچ دخالتی نکرد و اصل قضا بر این است که اگر فردی از دستگاه قضایی وارد جریانات سیاسی شود ممکن است احساسات حزبی و گروهی، وی را از جریان عدالت باز دارد.

فرماندار گلپایگان بیان داشت: در جریان دو انتخابات برگزارشده شاهد حضور مؤثر وی در فرمانداری و اجرای قانون بودیم که سبب برگزاری انتخابات‌هایی بدون هیچ مشکل شد و این همدلی اعضای شورای تأمین بود که در نتیجه برگزاری انتخاباتی خوب را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه علیان نیرویی معتقد، همسو و همراه در شهرستان است، بیان کرد: قوه قضائیه ضمن انجام کارهای خود می‌تواند پشتیبان خوبی برای کارهای اجرایی هم باشد به عنوان مثال مشکلاتی در طرح‌های عمرانی نیاز به احکام قضایی دارد که همیشه به موقع صادر شده است.

فراست در پایان مطرح کرد: در شهرستان در کنترل آنفولانزای حاد پرندگان موفق عمل کردیم که احکام لازم و مورد نیاز این مورد به موقع صادر می‌شد و همکاری خوبی میان نیروی انتظامی و شبکه بهداشت با دادگستری در این مورد شکل گرفت، شهرستان بدون هیچ مشکل و حاشیه‌ای اداره شد، یک مجموعه خوب باعث می‌شود که مشکلات شهرستان کم شود.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی وردنجانی نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: در  دو سال در منصب ریاست دادگستری گلپایگان  47 هزار و 279 پرونده وارد دادگستری گلپایگان شد و به تعداد 47 هزار و 900 پرونده رسیدگی شد که بیش از 620 پرونده از موجودی پرونده دادگستری شهرستان کاسته شده است.

وی افزود: در چارت اداری دادگستری گلپایگان به 100 نیروی انسانی نیاز است اما تنها با 30 درصد از ظرفیت نیروی انسانی خدمت‌رسانی می‌شود، با گزینش و پذیرش بیشتر همکاران در چارت قضایی مشکل کمتر شده است، اما با این وجود هنوز در این کادر با کمبود نیرو مواجه هستیم.

رئیس سابق دادگستری گلپایگان گفت: در دادگستری گلپایگان برخورد قاطع و مؤثری با مخلان امنیت، بیت‌المال و مهاجمان به اراضی شهرستان صورت گرفته و شاهد کاهش جرائم هستیم.

وی افزود: قاطعیت قضایی را با اخلاق قضایی آمیخته کردیم و این اعتقاد هست که ارباب رجوع باید تکریم شود حتی اگر محکوم باشد و این از آموزه‌های اساسی دین است.

حسینی وردنجانی بیان داشت: دادگستری در مدت 2 سال مسؤولیت بنده تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها داشته و در این مدت هیچ چالش بین دستگاهی در شهرستان نبوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری دو انتخابات سالم و بدون حاشیه در دو سال گذشته که با تائید شورای نگهبان همراه بود؛ اجازه ورود هیچ سیاسی‌کاری و جناح‌بازی به این حوزه داده نشد که باید به آن افتخار کرد، چراکه این دستگاه باید کاملاً بی‌طرف باشد.

رئیس سابق دادگستری گلپایگان در پایان گفت: در دادگستری 170 میلیون تومان در این دو سال صرف هزینه‌های عمرانی مانند تجهیز دوربین مداربسته، تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف و مرمت نمازخانه شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.