مک مستر؛

راهبرد آمریکا در قبال ایران باید به طور اساسی تغییر کند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد آمریکا باید راهبرد کاملاً جدیدی را در قبال ایران تعیین کند تا مانع از جاه طلبی‌های هسته‌ای این کشور شود.

مک مستر: راهبرد آمریکا در قبال ایران باید به طور اساسی تغییر کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، ژنرال هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در ادامه اظهارات خصمانه مقامات واشنگتن علیه کشورمان، گفت با توجه به اینکه «تهران از خط (قرمز) عبور کرده است»، هنگامی که دونالد ترامپ رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران را اعلام کند، راهبرد کلی به شکلی «اساسی» تغییر خواهد کرد.

مک مستر امروز (پنج‌شنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی اظهار کرد: «رویکرد ما در قبال ایران باید به طور اساسی تغییر کند».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت در خصوص اینکه آیا آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا همان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، خارج خواهد شد، تصمیم خود را گرفته است. با این حال، وی نگفت چه تصمیمی در این باره اتخاذ کرده است.

مک مستر در ادامه تصریح کرد هنگامی که بیانیه ای درباره ایران اعلام شود، «راهبردی اساسی و فراگیر با هدف رسیدگی به رفتارهای بی ثبات کننده ایران» تعیین خواهد شد. وی اضافه کرد اقدام دولت مطابق با اولویت اصلی آن برای حفاظت از منافع حیاتی آمریکا خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد دولت ایران از خط قرمز عبور کرده است. او گفت بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که تهران با استفاده از این توافق به عنوان یک پوشش برای پنهان سازی، توانایی هسته‌ای خود را توسعه بدهد.

ترامپ بارها با انتقاد از توافق هسته ای، از آن به عنوان بدترین توافق تاریخ یاد کرده است. او پس از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرد که به طور یکجانبه از این توافق خارج خواهد شد و دولتش کار بررسی اینکه آیا لغو تحریم ها علیه ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست یا خیر، را آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد ایران از خط قرمز عبور کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
هر قراردادي با اينا آدم ببنده آخرش يه سوراخ برا زدن زيرش پيدا ميكنن ولي ما باس سوراخا رو ببنديم
Switzerland
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار