وزیر خارجه آلمان: لغو برجام اعتبار توافقات بین‌المللی را از بین می‌برد

زیگمار گابریل امروز، در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد پایبندی همه طرف‌ها در برجام به تعهدات خود و اجرای درست ساز و کارهای نظارتی، منجر به افزایش اعتماد می‌شود.

وزیر خارجه آلمان: لغو برجام اعتبار توافقات بین‌المللی را از بین می‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد اگر همه طرف‌ها در برجام به تعهدات خود پایبند باشند و ساز و کارهای نظارتی به درستی اجرا شود، این امر منجر به افزایش اعتماد می‌شود.

وزیر خاره آلمان افزود: آلمان با همکاری دیگر اعضای گروه ۱+۵ تلاش خواهد کرد تا از اجرای دقیق و حفظ توافق اطمینان یابد. او افزود این فقط مربوط به ایران نیست، این مربوط به اعتبار جامعه بین‌الملل است.

گابریل در ادامه گفت: اگر مشخص شود که توافقات بین‌المللی دوام نمی‌آورند و حتی اندازه کاغذی هم که روی آن نوشته شده‌اند ارزش ندارند، دیگر کدام کشور حاضر می‌شود از توسعه توان هسته‌ای خودداری کند؟ در آن صورت چطور خواهیم توانست کشورهایی مانند کره‌شمالی را متقاعد کنیم که توافقات بین‌المللی به امنیت بیشتر منجر می‌شوند؟

انتهای پیام/

زیگمار گابریل درباره پیامدهای جهانی لغو توافق هسته‌ای ایران هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار