رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: تجمع بزرگ "عاشورائیان" عصر روز عاشورا با شرکت بیش از ۵۵۰ هیئت مذهبی و عموم عزاداران حسینی در میدان قیام بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الاسلام صادق جعفرپور با بیان اینکه فلسفه عزاداری ماه محرم و صفر زنده نگه‌داشتن مکتب سیدالشهدا (ع) است اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به معنای زنده نگه‌داشتن اسلام و مکتب تشیع است و ماه محرم فصل بسیار مناسبی جهت تبلیغ دین اسلام و معارف بلند اسلامی و بیان فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) است.

وی با اشاره به قدمت برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در شهرستان بروجرد افزود: این شهرستان از شهر‌های قدیمی و مذهبی است که ارادت خاصی به آل الله دارند و به مناسبت دهه نخست ماه محرم هیئات مذهبی در سطح شهرستان به شیوه‌ای خاص به عزاداری می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد عنوان کرد: تاکنون ۵۵۰ هیئت مذهبی و ۶۰۰ مداح شهرستان بروجرد در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی ثبت‌شده‌اند، اما تمامی مداحان و هیئت‌های این شهرستان به این تعداد ختم نمی‌شوند و تعداد مداحان بیش از ۱۰۰۰ نفر است، اما تنها این تعداد به اداره مراجعه کرده‌اند و برای این افراد در سه سطح مختلف پس از برگزاری آزمون کارت سطح‌بندی داده‌شده است.

وی با تشریح دیگر برنامه‌های امسال دهه نخست ماه محرم در این شهرستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در ایام عزاداری ماه محرم اعزام و استقرار ۳۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان بروجرد است که با استقبال مردم به‌ویژه اهالی روستا‌های این شهرستان از کارشناسان دینی مواجه بوده است.

جعفرپور با اشاره به الزام تمامی هیئات مذهبی این شهرستان برای استفاده از حضور روحانیون و مبلغان دینی خاطرنشان کرد: این کار در سال‌های گذشته به‌خوبی انجام‌شده و امسال نیز با استمرار حضور مبلغان دینی در سطح هیئات مذهبی انجام می‌شود.

به گفته وی برگزاری گردهمایی بزرگ مداحان و مسئولان هیئات خواهران و برادران روز شنبه در حسینیه اهل‌بیت علیهم‌السلام و تبیین آسیب‌ها و فلسفه عزاداری، برگزاری هرچه با شکوه‌تر نماز ظهر عاشورا و فضاسازی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ و روحانیون اعزام‌شده در دفتر امام‌جمعه و تجمع بزرگ عاشورائیان در عصر روز عاشورا ساعت پنج بعدازظهر در میدان قیام شهر بروجرد ازجمله برنامه‌های دهه نخست عزاداری ماه محرم در شهرستان بروجرد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد در رابطه با تذکر به هیئات مذهبی این شهرستان درزمینهٔ استفاده از آلات موسیقی در مراسم عزاداری خیابانی گفت: محور تذکر به مسئولان هیئات مذهبی و مداحان عدم استفاده از آلات موسیقی در هیئت‌های مذهبی است چراکه به‌رغم اینکه باید عزاداری‌ها به‌خوبی انجام شود، اما آرامش حق مسلم شهروندان است و نباید از آلات موسیقی استفاده شود و تذکرات لازم به هیئات مذهبی داده خواهد شد و در حد توان از حمل این آلات توسط هیئات مذهبی با کمک نیروی انتظامی جلوگیری می‌شود.

 انتهای پیام/ د

برگزاری تجمع بزرگ "عاشورائیان" عصر روز عاشورا در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.