سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت واشنگتن به جای خروج از برجام باید به دنبال توافقی باشد که تداوم برنامه موشکی بالستیک ایران را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پولیتیکو» نوشت سناتور آمریکایی رند پال -که دو سال قبل با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرده بود- خواستار آن است آمریکا در این توافق باقی بماند.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی نوشت: این سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت: معتقد است شواهد نشان می‌دهد ایران از مفاد توافق هسته‌ای تبعیت می‌کند.

پال این استدلال را مطرح کرد که دولت به جای خروج از توافق هسته‌ای باید به دنبال توافقی باشد که تداوم برنامه موشکی بالستیک ایران را هدف قرار دهد.

این قانونگذار آمریکایی به پولیتیکو مدعی شد: «بیشتر شکایت‌ها درباره ایران به این توافق ارتباطی ندارد. شکایت‌ها درباره موشک‌های بالستیک و موارد دیگری است که جزو این توافق نیستند.»

دیدار این هفته ترامپ از سازمان ملل موجب افزایش توجه‌ها به این توافق هسته‌ای بحث برانگیز شده است؛ به ویژه روز چهارشنبه که رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت قبلا تصمیم خود را در این باره که آیا آمریکا در این توافق باقی می‌ماند گرفته است، ولی از بیان تصمیم خود اجتناب کرد.

دولت آمریکا چند بار تبعیت ایران از مفاد توافق هسته‌ای را تایید کرده است. مهلت این تایید دوباره، پانزدهم اکتبر است. اگر دولت تا آن زمان تبعیت ایران را تایید نکند، موضوع به عهده کنگره گذاشته می‌شود که ۶۰ روز وقت دارد تحریم‌ها را دوباره برقرار کند و این توافق را عملا از بین ببرد.

انتهای پیام/

درخواست رند پال برای دستیابی به توافقی درباره برنامه موشکی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۰۰:۱۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
کور خوندین.ایران دیگه خر نميشه پای میز مذاکره با شماها بشینه که برای برنامه موشکی ش هم تصمیم بگیرین.کثافتها.
Germany
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار