معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :با ایجاد یک مدرسه غیردولتی، تراکم دانش آموز در مدارس دولتی کم شده و کیفیت آموزش افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،زینی وند  معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: نگاه توسعه گرایانه استاندار کرمان، ما را به حمایت و پشتیبانی از آموزش و پرورش که تکلیف مقام معظم رهبری است، امیدوار کرد .
زینی وند با اشاره به رشد خیلی خوب آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص های کمی و کیفی طی دولت تدبیر و امید، یادآورشد: آموزش و پرورش محور توسعه و مهم ترین ابزار پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است و یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، وضعیت آموزش و چگونگی کیفیت آموزش در آن جامعه است .
وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش در هیچ جای دنیا به طور کامل توسط دولت و با بودجه و امکانات دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز روز افزون جامعه باشد، تصریح کرد: شوراهای استانی آموزش و پرورش، یک پتانسیل بالا برای استفاده از ظرفیت های مردمی برای کمک به آموزش و پرورش است و حمایت مدیر ارشد استانی و نظارت وی بر برنامه های آموزشی در بهبود وضعیت و ارتقاء کیفیت آموزشی موثر است .
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از مهم ترین اولویت های عمومی رئیس جمهور، واگذاری کارها به مردم و فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است و از مهم ترین اولویت خصوصی حرکت به سمت جایگزین سازی فرآیند خدمات آموزشی از طریق خرید خدمات است .
زینی وند تصریح کرد: قانون مدارس غیردولتی به طور کلی با همان نگاه که باید مردم را در فرهنگسازی شرکت داد، در سال 67 تدوین و سپس مصوب شد و یکی از بهترین محمل هایی است که فرصت ایجاد کرده برای کسانی که می خواهند در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند .
وی با تاکید براینکه با ایجاد یک مدرسه غیردولتی، تراکم دانش آموز در مدارس دولتی کم شده و کیفیت آموزش افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: براساس قانون، مدارس غیردولتی از حیث قوانین و مقررات عین مدارس دولتی و در برخورداری از همه تخفیفات، معافیت های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

انتهای پیام/ی

کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار