استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های شغلی موجود در استان سمنان گفت: ۱۱ هزار شغل در استان سمنان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان ، گفت : طرح کارورزی دولت در استان سمنان با استقبال خوبی مواجه نبوده و باید برای افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این سامانه تلاش بیشتری انجام شود.


استاندار سمنان با اشاره به اینکه بالغ‌بر 582 نفر از افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کردند از شرایط لازم برای شرکت در طرح کارورزی دولت در استان سمنان برخوردار هستند ، افزود : افزایش 10 برابری این تعداد تا پایان سال 96 در دستور کار قرار دارد.


وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان سمنان در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان برای مشارکت در این طرح نسبت به اعلام تعداد سهمیه کارورزان در این سامانه اقدام کنند بیان کرد: تاکنون 180 واحد تولیدی در استان سمنان برای جذب افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی اقدام کردند.


خباز با تأکید بر اینکه طرح کارورزی دولت طرحی برای ایجاد اشتغال ویژه جوانان فارغ‌التحصیل بامهارت است ، اظهار داشت : بازار کار امروز نیازمند افراد دارای مهارت است و باید برای این مهم تلاش بیشتری در جامعه انجام شود.


استاندار سمنان از ایجاد 11 هزار شغل جدید در استان سمنان خبر داد و افزود : با توجه به ظرفیت‌های شغلی موجود در استان سمنان برای ایجاد این میزان از شغل جدید در استان سمنان برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام‌شده است که باید در این راستا دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی با یکدیگر همکاری کنند.


وی عدم توجیه مردم در خصوص انواع مشاغل دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و غیره را از مهم‌ترین دلایل عدم پذیرش برخی مشاغل دانست و تصریح کرد : با شروع کلاس‌های دانشگاه‌ها آمار سامانه ثبت کارورزان بهبود پیدا می‌کند.


انتهای پیام / ذ


اقدام 180 واحد تولیدی استان سمنان برای جذب افراد فارغ ‌التحصیل دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.