محرومیت شهرستان کارون از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

شهرستان کارون از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی بی نصیب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون در نشست شورای کشاورزی استان خوزستان ضمن انتقاد از محرومیت این شهرستان از طرح 550 هزار هکتاری بیان کرد: شهرستان کارون در امتداد رودخانه کارون است، ولی هیچ سهمی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ندارد، این در حالی است که بیش ترین حوزه اشتغال مردم شهرستان در بخش کشاورزی است و کانون‌های بحرانی ریزگردها نیز در این شهرستان قرار دارد.

وی با ابراز گلایه از اینکه هیچ کانال انتقال آبی در شهرستان کارون اجرا نشده است، اظهار داشت: در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به میزان ۱۲ هزار هکتار سهم برای این شهرستان تعیین شود. در تماس تلفنی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز این میزان به ۶ هزار هکتار کاهش پیدا کرده و این مسئله خیلی برای ما عجیب است.

خنفری تصریح کرد: تقاضا داریم تا سهم شهرستان کارون از طرح مقام معظم رهبری به ۲۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند؛ با توجه به اینکه بیش ترین کانون‌های بحرانی گردوغبار در شهرستان کارون است و باید بیش تر در زمینه کشاورزی فعالیت داشت؛ بنابراین درخواست تحقق این ۲۰ هزار هکتار را داریم.

فرماندار کارون با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ مترمکعب در ثانیه آب برای امور زراعی در شهرستان کارون مصرف می‌شود، اذعان داشت: در صورت تحقق تحت پوشش رفتن ۲۰ هزار هکتار اراضی کارون در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان، امکان حل مشکل ریزگردها و اشتغال‌زایی در شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

شهرستان کارون از طرح 550 هزار هکتاری بی نصیب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.