تحولات فردی و اجتماعی از برکات قیام امام حسین (ع) است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام محمود دیانی، عضو هیئت رئیسه و معاون پژوهش و آموزش موسسه فرهنگی پیامبر اعظم (ص) ساری، صبح امروز (٢ مهر) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در نماز خانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قیام امام حسین (ع) که قریب هزار و ٤٠٠ سال از آن می‌گذرد، آثار و برکات فروانی از خود ساطع کرد که منشا تحولات شخصی و اجتماعی شد.


وی افزود: مخاطب دین فقط جامعه نیست بلکه فرد نیز است هر چند که به ظاهر بسیاری از مخاطبان قرآن، اشخاص هستند، اما ثمرات آن به جامعه برمی گردد.


حجت الاسلام دیانی با اشاره به اینکه انسان‌های فراوانی با ذکر خطبه حسین بن علی (ع) در آن‌ها تحول ایجاد شد، بیان کرد: نهضت حسینی با عظمت و تاثیرگذاری بسیار انجام شد که در مقابل نیز ناسازگاران و مخالفانی را نیز داشت.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران افزود: سخنان شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی بر این امر است که علیه نهضت و اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) به طور یقین، برنامه ریزی صورت گرفته است.


وی گفت: تحریفات عمدی و نه طبیعی برای نهضت ثارالله (ع) صورت گرفته و همچنان ادامه دارد و برخی مبالغات درباره نهضت آن حضرت نیز به صورت کارشناسی شده، انجام می‌گیرد.


حجت الاسلام دیانی افزود: خطرناک‌ترین و مهم‌ترین تحریف نهضت امام حسین (ع) نسبت دادن آن به یک ماموریت خصوصی است که فقط خدا، پیامبر (ص) و آن امام همام و اولیا از آن، آگاه بودند.


وی بیان کرد: تحت سلطه ظلم وستم قرار نگرفتن مهم‌ترین درس زندگی از حسین بن علی (ع) است و این مهم امروزه کاربرد بسیاری دارد.


حجت الاسلام دیانی گفت: اتهام به خشونت، سلب آزادی و زیر پا گذاشتن اخلاق فقط به دلیل خارج کردن گفتمان امام حسین (ع) از مسیر حقیقت و درست خود است.


وی افزود: عمل معصوم، خودش مفسر قرآن است که اباعبدالله الحسین (ع) امر به معروف، نهی از منکر، اصلاح امور مردم و حفظ دین را از معجزه پیامبر (ص) بکار گرفت بنابراین آن امام همام با اهداف از قبل تعیین شده و الهام گرفته از کلام وحی، قیام کرد.


انتهای پیام/ع


تحولات فردی و اجتماعی از برکات قیام حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.