رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:در حال حاضر 567 هزار جانباز تحت پوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار دارندو

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌ الاسلام و المسلمین  سید محمد علی شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت: یکی از دلایل تأخیر در ساخت  مرکزجامع توانبخشی ، عدم هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی این استان است.

وی افزود: در حال حاضر 567 هزار جانباز زیرپوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار دارند که 9 هزار نفر آنها ویلچر نشنین هستند و بیشتر آنها به امکانات ویژه مراقبتی نیاز دارند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت جامعه ایثارگری کشور را 3 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: باتوجه به افزایش سن، درد و رنج جانبازان عزیز افزایش و مشکلات خانواده ‌های آنها نیز دوچندان شده است که خدمت ‌رسانی به آنان نیز باید گسترده ‌تر شود.

وی تصریح کرد: در 2 سال گذشته بسیاری از گلزارهای شهدای کشور ساماندهی شده و مجتمع‌ های زیادی برای خدمت ‌رسانی به جانبازان و ایثارگران ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار خواستار گسترش خدمت‌ رسانی به جامعه ایثارگری استان اصفهان شد و گفت: هرچه به خانواده ‌های شهدا و ایثارگران خدمت کنیم باز هم کم است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: املاکی در شهر اصفهان وجود دارد که متعلق به بنیاد شهید است و می‌ توان با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از طریق آن‌ها خدمت‌ رسانی به جامعه ایثارگری را گسترده ‌تر کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم‌ سازی امکانات مناسب برای جانبازان افزود: اتاق جانبازانِ 70 درصد و قطع نخاعی در آسایشگاه جانبازان باید دارای امکانات مناسب و مطلوب باشد تا این عزیزان در رفاه و آسایش کامل باشند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: جنگ ما هنوز تمام نشده و جمعیت جامعه ایثارگری کشور روز به روز افزایش می یابد بنابر این لازم است که امکانات مورد نیاز برای وضعیت رفاهی این عزیزان فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با دورنگری شهر اصفهان نیازمند 150 سوئیت باامکانات ویژه برای جانبازان است و این در حالیست که اصفهان را با عنوان استان برخوردار، از امکانات محروم می‌ کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان از داشتن مرکز جامع توانبخشی بی بهره است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۰۷:۰۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
من جانبازی هستم که درخواستم انحلال سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است چون از زمان مجروحیتم تاکنون برایم کاری انجام نداده اند