بیش از 200واحد صنعتی با دریافت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان به چرخه تولید برگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: تسهیلات رونق تولید در استان سمنان باهدف راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در استان ارائه می‌شود و این مهم بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی حوزه تولید را در استان مرتفع می‌کند.


وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های دولت به شمار می‌رود افزود: سال گذشته در استان سمنان بالغ‌بر 8 هزار شغل ایجاد شد که اکنون با ارائه خدمات تسهیلات رونق تولید و حمایت ویژه دولت از این بخش کاهش قابل‌توجهی از نرخ بیکاری پیش‌بینی می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با تأکید بر جایگاه ویژه رونق تولید در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی جامعه اظهارداشت: ایجاد 10 هزار شغل جدید در سراسر استان سمنان تا پایان سال 96 در دستور کار دولت است.


همتیان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال استان سمنان تصریح کرد: بیش از 200 واحد صنعتی در استان سمنان با دریافت این تسهیلات در سال 96 فعال شدند و محصولات تولیدی آنان هم‌اکنون در بازار فروش عرضه می‌شود.


وی با بیان جایگاه ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ارتقا سطح اقتصادی گفت: استان سمنان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد و این ظرفیت‌ها نیازمند معرفی و تبلیغ به سرمایه‌گذاران است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان به کمتر از 9 درصد کاهش‌یافته است افزود: 3 منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان وجود دارد که با راه‌اندازی و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این مناطق بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال و اقتصاد استان سمنان مرتفع می‌شود.


همتیان کمبود برخی زیرساخت‌های رفاهی را مانع جذب سرمایه‌گذار به این مناطق دانست و اظهارداشت: رفع مشکلات آب، برق، گاز و غیره در مناطق ویژه اقتصادی و سایر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/ م


بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در استان سمنان به چرخه تولید برگشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.