اعلام برنامه های هیات های مذهبی در کردستان

رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان از اعلام آمادگی هیات مذهبی استان برای دسته روی عزاداری در سطح استان خبر داد.

نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان امروزدر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: در ایام محرم امسال شورای هیئات مذهبی اقدام به توزیع اقلام فرهنگی از جمله تعداد ۲۲۰ جلد کلام‌الله مجید در هیات محوری و پرچم و اقلام فرهنگی ویژه محرم کرده است.

وی افزود: ۶۱۰ هیئت مذهبی استان کردستان با حضور ۵۹۱ مداح و نوحه‌خوان و بیش از ۴۳۰ مبلغ و مبلغه در هیات مذهبی شهری و روستایی برنامه‌های ایام تاسوعا و عاشورا را برگزار می‌کنند.

وی با تاکید بر رعایت وقت و حقوق شهروندان در اماکن عمومی ساعات مندرج در مجوز را مورد تاکید دسته‌جات عزاداری قرار داد و گفت: مجوزهای شبانه در ساعات مشخص و مجوزهای تاسوعا و عاشورا نیز به نماز ظهر ختم می‌شود.

رئیس شورای هیات مذهبی کردستان ضمن قدردانی از تلاش مسوولان هیئات مذهبی و خدمتگزاران فرهنگ عاشورایی حضور یکپارچه و پرشور در نماز ظهر عاشورا را خواستار شد.

وی اضافه کرد: حقانیت نهضت امام حسین(ع) برضد طاغوتیان و ستمگران و فراموش نشدن واقعه عظیم عاشوراست و عزاداری ایام عاشورا فریاد ستمدیدگان برعلیه ستمگران و ظالمان است و باید شاهد حضور بیشتر جوانان در هیئات مذهبی باشیم.

رئیس شورای هیات مذهبی کردستان ایثارگری ها، استقامت‌ها و شجاعت‌ها را درس‌هایی از عاشورا بیان و اضافه کرد: این برای ارائه الگو به نسل‌های آینده و انسان‌های آزادیخواه و همه نسل‌های بعدی که در برابر ستم و ستمگران ساکت ننشستند درسی مهم و ضروری است.

انتهای پیام/ د م

 آمادگی 610 هیات مذهبی در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.