راستاد مطرح کرد:

ترانزیت بزرگترین محموله گندم از طریق بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: محموله 130 هزار تنی گندم امروز از هند بارگیری می شود و از طریق بندر چابهار به افغانستان می رود.

ورود ترانزیت بزرگترین محموله گندم از طریق بندر چابهاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود محموله گندم از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار گفت: این قرارداد بین کشور افغانستان و یک شرکت ایرانی منعقد شده و کانتینرها امروز به بندر گاندیلای هند وارد و بارگیری در آنجا انجام می شود.

وی یادآور شد: ترانزیت این محموله گندمی تحول مهمی در توسعه صنعت حمل و نقل کشور است.

راستاد بیان کرد:یکی از اولویت های مهمی که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته، قرارداد تعیین و تکلیف پایانه های 1 و 2 بندر شهید رجایی است.

وی در ادامه افزود: با الگوها و قالب هایی که مشخص شده سرمایه گذاری اپراتورها به زودی مشخص می شود و این دو پایانه در قالب قراردادهای بلندمدت فعالیت های خود را آغاز می کنند.

راستاد با بیان اینکه برای فاز3 بندر شهید رجایی سرمایه گذاری های لازم را انجام داده ایم،گفت: دراین فاز سازمان بنادر تنها زیرساخت های  این بندر را احداث می کند و تأمین تجهیزات استراتژیک و غیر استراتژیک توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به زودی شاهد فراخوان سرمایه گذاری فاز 3 بندر شهید رجایی خواهیم بود، گفت: در کنار این پروژه، با اعتبار 160 میلیارد تومانی توسعه اسکله های نفتی در بندر شهید رجایی را شروع کرده ایم که مقرر شده ظرف مدت دو سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

راستاد با بیان اینکه بندر چابهار یکی از محورهای مهم ترانزیتی به شمار می رود،افزود: این بندر برای توسعه محور شرق کشور و سواحل مکران اهمیت بسیاری دارد.

تصویب موافقت نامه دالان ترانزیتی بین هند، ایران و افغانستان در کمیسیون عمران

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه روز گذشته موافقت نامه مهم ترانزیتی در کمیسیون عمران به تصویب رسید، گفت: موافقت نامه دالان ترانزیتی بین هند، ایران و افغانستان در کمیسیون عمران تصویب شد تا بتوانیم از ظرفیت بندر رجایی برای توسعه ترانزیت استفاده کنیم و با برنامه ریزی های انجام شده در حداقل زمان ممکن بهره وری لازم را به دست آوریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بندر شهید رجایی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده فاز اول این بندر قابل بهره برداری است و بخش عمده ای از تجهیزات آن  وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار