رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور که در همایش آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد در استانداری کرمان شرکت کرده بود، گفت: عمده‌ترین جعل در سال 95 مربوط به اسکناس و اوراق بهادار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،کاظم شادکام رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور  افزود: بیشترین رشد جعل در سال گذشته نسبت به سال 94 مربوط به سیستان و بلوچستان، تهران و کرمانشاه بوده است.
وی اظهارکرد: 24 هزار و 651 مورد جعل در سال 94 و 26 هزار و 983 مورد جعل در سال گذشته در کشور کشف شده است.
ریاست دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور با تاکید بر اینکه کاهش جعل را در پیش رو داریم، گفت: میزان جعل در کشور طی پنج ماه اخیر به هشت درصد رسیده است.
شادکام با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان جعل اسناد املاک، شناسنامه، کارت پایان خدمت، ویزا و سایر اسناد مهم به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با جعل در وزارت کشور؛ چهار کارگروه بررسی و نظارت، فنی و رایانه ای، آموزش و اطلاع رسانی و حقوقی تشکیل شده است.
وی گفت: برای موفقیت در پیشگیری از جعل دو اقدام مهم مقاوم سازی اسناد در برابر جعل و آموزش اختصاصی مد نظر قرار گرفته است.
ریاست دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور با بیان اینکه جعل نردبان رسیدن به سایر جرائم به ویژه کلاهبرداری است، گفت: تا کنون همایش های آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی در 6 استان کشور برگزار شده است.
شادکام خاطرنشان کرد: تاکید بر این است که باید گلوگاه های جعل را شناسایی کرده و با آنها مقابله کرد.
وی گفت: وضعیت کرمان نسبت به سایر استان ها رو به بهبود است و در سال 94 شاهد آمار 46 درصدی و در سال گذشته 23 درصدی جعل در این استان بوده ایم، ضمن این که در پنج ماه امسال این آمار به 15 درصد کاهش یافته است.
ریاست دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور تصریح کرد: جعل بعد سیاسی نیز دارد و موجب از بین رفتن استحکام روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده و زمینه ساز وقوع و توسعه سایر جرایم می شود.
شادکام بروز آثار مخرب روانی در جامعه، سلب اعتماد عمومی و تحمیل ضررهای مادی و معنوی به اشخاص را از دیگر آثار و پیامدهای جعل دانست.

انتهای پیام/ی

جعل اسکناس در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار