مدیرعامل انجمن میراث فرهنگی جهرم از لزوم ثبت آئین‌های خاص محرم این شهرستان در فهرست آثار معنوی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مازیار الطافی مدیرعامل انجمن میراث فرهنگی جهرم به لزوم ثبت آئین‌های خاص محرم و صفر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با ایجاد کارگروه آئین‌های محرم در انجمن بچه‌های شهر باربد در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آئین‌های خاص عزاداری شهرستان جهرم در حال فراموشی است، گفت: میراث ناملموس هویت و آثار گذشتگان ما است که باید برای آیندگان حفظ شود.

مدیرعامل انجمن بچه‌های شهر باربد که امسال به‌عنوان سمن برگزیده کشور نیز معرفی شده است، بیان کرد: شهرستان تاریخی جهرم همواره در مراسم‌های عزاداری سید سالار شهیدان(ع) پیش قدم بوده و آئین‌های عزاداری و سوگواری این شهرستان در ایام محرم و صفر زبانزد عام و خاص است.

الطافی ادامه داد: فراگیری این آئین‌ها به‌گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار شاعران آئینی کشور به اشعار و نوحه‌های مداحان جهرمی در دوران انقلاب اشاره داشته‌اند.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کارگروه آئین‌های محرم انجمن بچه‌های شهر باربد تلاش داریم با تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از آئین‌های خاص محرم و صفر در شهرستان جهرم آن را برای ثبت در فهرست آثار معنوی کشور معرفی کنیم.
انتهای پیام/ر

ثبت آئین‌های خاص محرم و صفر در فهرست آثار معنوی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار