رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مقصر هرگونه آتش سوزی در بازار وکیل را میراث فرهنگی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی این هفته نخستین مرکز تخصصی آموزش سگ‌های زنده یاب در شیراز راه اندازی می‌شود که به طور حتم در زمان حوادث بسیار موثر است.

وی افزود: اولین پارک امداد، نجات و پدافندغیر عامل نیز در حال راه اندازی است که دانش آموزان و بچه‌ها از سنین پائین آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

فرخ زاده ادامه داد: شیراز باید دارای ۳۲ ایستگاه باشد که در حال حاضر ۲۰ ایستگاه فعال است و تا اوایل سال آینده ۴ ایستگاه اضافه می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانس شیراز در خصوص وضعیت حوادث در شیراز نیز گفت: طی ۶ ماه اول سال ۹۵ معادل ۷ هزار و ۹۹۱ حادثه در شیراز رخ داده و ۶ ماهه اول ۹۶ تعداد ۸ هزار و ۴۹۸ حادثه روی داده است.

وی گفت: هفته‌ای ۵۱۰۰ تماس تلفنی داشتیم و ۱۲ درصد نیز کاهش آتش سوزی در شیراز هستیم.

فرخ زاده اضافه کرد: در بحث امداد نیز شاهد ۱۶ درصد افزایش هستیم که نشان از فعالیت سریع هستیم و در بحث امداد حیات وحش ۱۶ درصد افزایش داشتیم و امداد زنبور و مار اولویت بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: در بحث پیشگیری در شیراز ۱۰۰ ساختمان بلند مرتبه داریم که بازرسی‌ها انجام شده و هرکدام به نوعی اخطار گرفته اند.

وی ادامه داد: در بحث مدارس نیز بازدید‌های دوره‌ای از فصل تابستان انجام شد، اما همه مدارس اجاره ورود ندادند که با آموزش و پرورش در حال رایزنی هستیم و بحث بر روی مدارس غیر انتفاعی است که در اکثر آن‌ها به دلیل مسکونی بودن، استاندارد نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: حضور نیرو‌های آتش نشانی طی ۵ دقیقه اول در مکان حادثه لازم و موثر است که در بسیاری از استاندارد سازی‌ها باید به این مهم توجه شود.

فرخ زاده گفت: کانال مشترک در حال کار است و ایرادات مربوط به بازار وکیل اعلام شده ضمن اینکه تمامی مغازه‌ها باید دارای کپسول باشند. در این رابطه چند جلسه برگزار شد و هیات امنا به دنبال این است که تمامی هزینه‌ها را شهرداری پرداخت کند و در عین حال وضعیت بدتر از آن بازار روح الله و اردو بازار است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: اگر اماکن تاریخی ایمن سازی شود موجب افزایش گردشگر می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه حادثه آتش سوزی در بازار وکیل روی دهد میراث فرهنگی مقصر خواهد بود، زیرا برای ایمن سازی چنین مکان‌های تاریخی اعتبار کشوری مصوب شده و ما حتی برای نصب یک کپسول نیز نمی‌توانیم میخ بر دیوار بزنیم.

فرخ زاده در خصوص میانگین رسیدن به مکان حادثه تصریح کرد: در امداد ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه و برای اطفاء نیز ظرف ۵ دقیقه ماموران در مکان حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/ن

مقصر آتش سوزی در بازار وکیل میراث فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار