عاشورا مکتبی انسان‌ ساز است

امام جمعه ملایر از قیام کربلا به عنوان مکتبی انسان‌ساز یاد کرد و گفت: قیام عاشورا دفاع از اسلام و همه ارزش‌های انسانی است.

عاشورا مکتبی انسان‌ ساز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام برقراری، امام جمعه ملایر در دیدار با جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر گفت: هنرمندان اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا هستند؛ همانگونه که امام خمینی(ره) هم فرمودند: شهادت هنر مردان خداست.

 امام جمعه ملایر با اشاره به تشییع پیکر شهید محسن حججی بیان کرد: این اوج مکتب است که انسان هنرمندانه جان خود را فدای دین و ارزش های آن کند.

 وی با بیان اینکه برای واقعه کربلا هیچ نظیری در تاریخ وجود ندارد، گفت: قیام امام حسین (ع) دفاع از دین اسلام، ارزش ها و خوبی ها بود.

 حجت الاسلام  محمد باقر برقراری واقعه عاشورا را هنرمندانه دانست و افزود: عاشورا حرف های زیادی برای گفتن دارد و هنرمندان باید با به کار گیری همه توان خود از طریق ابزار هنر، برای بیان فلسفه این قیام اقدام کنند.

 در این دیدار احمدوند ،جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر گزارشی از عملکرد کانون بسیج هنرمندان این شهرستان ارائه کرد و گفت: در بسیج هنرمندان ملایر تعداد بیش از یک هزار نفر را ثبت نام و سازماندهی کرده ایم.

 محسن احمدوند افزود: کانون بسیج هنرمندان ملایر در سه سال متوالی حائز رتبه اول استان شده است و در برگزاری جشنواره ها و فعالیت های متنوع در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب، برگزاری عصر شعر و شرکت در راهپیمایی ها فعالیت گسترده ای دارد.

 وی گفت: زبان هنر بهترین زبان برای تأثیرگذاری و انتقال ارزش ها است و امروز باید هنر به کمک انقلاب بیاید.

انتهای پیام/ ش

عاشورا مکتبی انسان‌ ساز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار