وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با آسوشیتدپرس مذاکره مجدد درباره برجام را غیرممکن خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظريف، وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با آسوشيتدپرس در نیویورک گفت: فقط ايران نيست که مذاکرات مجدد برجام را رد می‌کند، نگاه همه کسانی که درباره برجام مذاکره کرده اند اين بوده است که مذاکرات مجدد ناممکن است.

ظریف افزود: به باور من، سخنان رئيس جمهور آمريکا توهينی به کل ملت ايران بود و نشان دهنده همدردی پوچی بود که تلاش می‌کرد، نشان بدهد. همدردی که او می‌کوشيد نشان بدهد واقعا توخالی بود. بی ترديد، ايرانی ها اين سخن را جدی نمی‌گيرند.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: تاسف آور است که رئيس جمهور ايالات متحده بنا به دلايل سياسی بی ربط تصميم می‌گيرد کل يک کشور را بيگانه کند و کل يک ملت را خصم کند که به هيچ‌کس هيچ آسيبی نرسانده‌اند.

ظریف گفت: روشی که آمریکا در پیش گرفته است به جهانيان ثابت می‌کند که ايالات متحده طرف قابل اعتمادی در مذاکرات نيست. درواقع، دور جديد مذاکرات، ما را در باتلاق جديدی فرو می‌برد که هيچ‌کس نمی تواند از آن خارج شود.  نکته مهم اين است که اگر توافق هسته‌ای نقض شود، ايران گزينه های متعددی خواهد داشت. يکی از اين گزينه‌ها آن خواهد بود که برنامه انرژی هسته‌ای نامحدود البته صلح آميز داشته باشد.

وزیر خارجه ایران افزود: ما معتقديم همه پرسی کردستان عراق برای ثبات منطقه خطرناک است و به نفع دوستان عراقی-کرد ما نيست. به همين علت است که ما مانند همه ملت‌های جهان با اين همه پرسی مخالفت کرده‌ايم.

وزیر امور خارجه کشورمان ­همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل انتشار پیامی در توئیتر درباره پرتاب موشک ایران انتقاد کرد.ظریف گفت این باعث نگرانی من است که مردم با حقایق بازی و حقایق جایگزینی تولید می‌کنند.
 
ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ایرانی های زندانی در آمریکا گفت: متاسفانه شمار زیادی از ایرانی‌ها در آمریکا بازداشت شده‌اند. آنها هم در آمریکا بازداشت شده‌اند و هم از طریق درخواست استرداد ایالات متحده در جهان بازداشت شده اند. این افراد از جمله زنان باردار به علت نقض تحریم‌هایی که امروز دیگر موضوعیت ندارد و سال‌ها قبل اجرا می‌شده است، در زندان به سر می‌برند.
 

انتهای پیام/ 

 

مصاحبه وزیر خارجه ایران با خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار