مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت : حتی یک مجتمع بین راهی استاندارد در مسیر های استان نداریم .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  جلیل جباری در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری با بیان این مطلب گفت : با توجه به پتانسیل های موجود در زمینه ی گردشگری در استان ، به جایگاه و توسعه ی این صنعت آنچه که مورد انتظار است نرسیده ایم  به طوری که حتی یک باب مجتمع استاندارد برای پذیرایی از گردشگران ورودی به استان در مسیر های مواصلاتی نداریم .

وی عمده مشکلات مهم مطرح بر سر راه توسعه ی این صنعت را عدم توجه به این صنعت در برنامه ریزی های کلان و نبود زیرساخت های مناسب در این مقوله عنوان کرد .

وی افزود : در این راستا ، بحث کاهش بار تشریفات اداری و ورودی گردشگران در مرزها ، ایجاد تسهیلات و امکانات جاذبه های گردشگری ، افزایش همکاری بین حوزه های گردشگری ، توسعه ی راههای منتهی به مناطق نمونه گردشگری ، توجه به بحث تشکل های حرفه ای در حوزه ی گردشگری ، ارایه ی سیمای صلح و آرامش و امنیت به جهانیان و اطلاع رسانی را در زمره ی برنامه های کاری داریم .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آدربابجان غربی همچنین به دیگر برنامه های راهبردی حوزه گردشگری در راستای جذب گردشگر در استان اشاره و تصریح کرد : برپایی جشنواره و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در سال آینده ، توجه جدی به گردشگری سلامت ، استاندارسازی هتل ها و مراکز اقامتی ، حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری و توجه جدی به شهرهای هدف گردشگری استان از جمله ی این برنامه ها بشمار می رود .

در ادامه این مراسم سید مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی ، تبدیل مدرسه 22 بهمن ارومیه به عنوان نخستین موزه مدرسه در استان را مهم دانست و افزود : امسال نیز اقدامات خوبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در دانشسرای ارومیه ، مدرسه چمران و خیابان امام صورت گرفته است .

وی گفت : در تابستان امسال 180 هزار نفر روز میزبان گردشگران در مراکز فرهنگی استان بودیم .

در ادامه این مراسم ضمن اینکه فعالان گردشگری با اهدای لوحی  توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل شدند ، خود اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اهدای لوحی از فعالان بخش گردشگری دولتی و خصوصی تقدیر کرد .

انتهای پیام/ب

توسعه گردشگری آذربایجان غربی نیازمند اقدامات بیشتر و جدی تر است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.