هواشناسی مازندران در نخستین جمعه پاییزی به شهروندان ، مسافران ، گردشگران وعزاداران حسینی در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر ، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی هواشناسی مازندران اعلام کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با نفوذ سامانه بارشی در روز‌ جمعه ۷ مهر، شاهد بارش باران همراه با کاهش دما و وزش باد در مازندران خواهیم بود.

براساس این گزارش سامانه بارشی روز جمعه 7 مهرماه در غرب مازندران بارش باران همراه با کاهش دما  و وزش باد و مناطق مرکزی و شرقی از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه بتدریج با بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.

بخش زیادی از بارش‌ها عمدتاً در مناطق ساحلی و جلگه‌ ای رخ  داده و شدت آن از  بعد از ظهر پنجشنبه تا بعد از ظهرجمعه در مناطق غربی تا بخش‌هایی از مناطق مرکزی استان  پیش بینی می‌ شود و در این مدت در مناطق یاد شده آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست؛ در ارتفاعات و شرق استان مقدار بارندگی بمراتب کمتر خواهد بود.

امروز جمعه۷ مهرماه بیشینه دما‌ در روز جمعه به ۲۰ تا ۲۲ درجه خواهد رسید.

این سامانه بارشی از بامداد شنبه ۸ مهر ماه از مازندران به تدریج خارج شده و روز‌های شنبه و  یکشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، آسمان استان غالبا صاف تا نیمه ابری بوده که در صورت تغییرات، مجددا اطلاع رسانی می‌شود.

هشدار مدیریت بحران استانداری مازندران

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، هنگام تردد در جاده های اصلی و فرعی مازندران به ویژه در شب ، گفت: رانندگان از عبور و مرور در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری کرده و با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در مازندران از برپایی چادر، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جلوگیری شود.

وی از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به ریزش برگ درختان در شهرها، اقدامات لازم برای بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانال های شهر و روستاها را انجام داده و دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز در موقع بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد: با توجه به آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه های ارتباطی اصلی و فرعی مازندران را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا، پایان هفته بطور محسوس کاهش یافته و روز جمعه با استقرار هوای نسبتا سرد، شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود افزود: در این مدت باران، بیشتر در مناطق ساحلی و جلگه ای ادامه داشته و شدت آن در مناطق غربی این استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/آ

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.