مراسم تاسوعای حسینی در همه شهرهای کردستان در حال برگزاری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مراسم تاسوعای حسینی در خیابان های اصلی سراسر شهرهای استان کردستان در حال برگزاری است .

دسته های عزاداری تاسوعای حسینی اعم از پیر و جوان در حال زنجیر زنی در غم سوگواری سرور و سالار شهیدان هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در جمع عزارادان حسینی سروآباد گفت: اولین عزادار امام حسین (ع)، خود خداست که با عزای بر نواده پیامبر(ص) عظمت قیام حسینی را نشان داد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی همچنین افزود: امام حسین (ع) نمادی از ایستادگی و مقاومت بود و همه باید با حضور در عزای حسینی نیز عظمت قیام کربلا را نشان دهیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین فلسفه قیام حسینی، اصلاح در دین را پیام این قیام اعلام و اظهار داشت: نهضت حسینی مسیر سختی است که آزمایش‌های آن حاوی صحنه‌های واقعی بود و از امتحان حضرت ابراهیم (ع) هم بارها سخت تر بود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه این خون همیشه در جوشش است تا دین خدا از پویایی باز نماند، گفت: در سوگ امام حسین (ع) حرارتی در دل مومنین است که تا ابد به سردی نمی‌گراید.

 نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه کسانی که با عزای حسینی مخالفند، اسلام را نشناخته‌اند، گفت: در عین حال عزای حسینی باید سنگین و وزین باشد تا خرافات در ان راه پیدا نکند و پیام اصلی قیام حسینی که همان عزت اسلام و مسلمانان است در آن نمود پیدا کند.

 وی شعار هیهات من الذله را شعار عزت مسلمانان در همه دوران دانست و افزود: امام حسین (ع) تا پای جان پای این شعار ایستاد و همین رمز پیروزی عاشوراییان شد.

مردم عزادار کردستان  همچنین امروز در بیشتر مراکز اهدای خون، برای کمک به نیازمندان خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام/ د م

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.