یکی از مداحان کرمانشاهی گفت:شعری که انتخاب می کنم ساعت ها در آن تفکر می کنم که ایا شعر به درد جوانان و شنونده می خورد و تا خودم با شعر ارتباط برقرار نکنم و اشک نریزم هیچ گاه آن را برای شنونده نمی خوانم.

تا خودم با شعر ارتباط برقرار نکنم و اشک نریزم هیچ گاه آن را برای شنونده نمی خوانمدر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛میثم مقدسی مداح کرمانشاهی گفت: با کمک دوستان و آشنایانمان در کرمانشاه در سال 1350هیاتی تشکیل دادیم و از بچگی در هیات و جلسات هفتگی روضه شرکت می کردیم و حتی این جلسات در زمان جنگ تعطیل نمی شد و خیلی از شهدای شهر هم در این روضه شرکت می کردند.


میثم مقدسی متولد سال 1360 یکی از محله های قدیم شهر کرمانشاه از مداحان اهل بیت است که سال ها برای عاشقان ابا عبدالله الحسین مدیحه سرایی می کند و از سال 77و 78 به طور حرفه ای وارد مداحی شد.

مقدسی از بهترین خاطرات مداحی اش این گونه سخن گفت:بهترین خاطره من سفر به کربلا بود که با تلاش فراوان توانستیم همراه 14تا از دوستانی که ارزو داشتیم باهم به کربلا مشرف شویم در حرم امام حسین تا صبح مداحی و سینه زنی کردیم و یکی از زائران مهدی نوروزی بود که اکنون به درجه رفیع شهادت نایل شده است.

وی ادامه داد: بعد از آن روز بارها و بارها به زیارت کربلا مشرف شدم اما حال و هوای آن شب هیچ وقت تکرار نشد و خاطرات آن سفر را هیچوقت از یاد نخواهم برد.

انتخاب اشعار یکی از نکات مهم در مدیحه سرایی است

مقدسی با اشاره به این که انتخاب اشعار یکی از مهم ترین نکات مدیحه سرایی است گفت:برای انتخاب اشعار زحمت می کشم و ساعت ها روی آن فکر می کنم و شاید از کتاب 500صفحه ای تنها دوبیت شهر را انتخاب کنم و  اشعارم را از کتاب شاعران ایینی همچون شاعر بهرامی؛ برقه ای؛ شریفی ؛ تال و دیگر عزیزان مانند استاد لطیفیان ؛قاسمی،بابایی ، ناصحی، علوی که همگی از شاعران توانمند هستند برمی گزینم.

 مقدسی  با بیان اینکه مداحی فقط صدای خوب نیست گفت: مداح باید بر خواندن مقتل ؛ ادعیه ؛ ایات قران؛ روایات تسلط کامل داشته باشد و در سطح خوبی باشد .

وی با اشاره به اینکه مداح امام حسین و اهل بیت شایسته است که تحصیل کرده باشد گفت:هیچکس با 6ماه و یکسال مداح خوبی نمی شود همان طور که متخصص مغز و اعصاب باید چندین سال زحمت بکشد تاپزشک متخصص خوبی شود مداح نیز باید سال ها در این راه زحمت بکشد تا بتواند تاثیر گذار باشد.

مقدسی با بیان اینکه تعیین مبلغ برای مداحی اهل بین را هیچ گاه نمی پسندم گفت :تعیین مبلغ برای مداحی کم لطفی به خانواده سیدالشهداس و توصیه می کنم که مداحان غرق مادیات نشوند و جواب زحمتشان را در قیامت از زهرای مرضیه بگیرند چرا که در ان روز مشخص می شود که این کار چقدر ارزش دارد.

 

انتهای پیام/ز

مداحان نباید هیچگاه در مادیات غرق شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.