۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

شناسایی کارگران خارجی فاقد پروانه در سیستان وبلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در ۶ ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.


مهرداد جهاندیده افزود: 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار در 6 ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.


وی با تاکید بر اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال جریمه محکوم می‌شوند، اضافه کرد: در صورت تکرار این تخلف، این مبلغ به 3 میلیون و 99 هزار و770 ریال افزایش می‌یابد.


جهاندیده تصریح کرد: بازرسان این اداره‌‌کل در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 5 هزار و 868 مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند که در پی آن 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفت.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت 60 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شده‌اند.

انتهای پیام/گ

شناسایی کارگران خارجی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار