مستندهای «سارو»، «پدر بودن» از تولیدات شبکه مستند سیما به بخش ملی سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کردند.

راه‌یابی 4 اثر از تولیدات شبکه مستند به جشنواره فیلم کوتاه تهرانبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند؛ مستند «پیشاشو» به کارگردانی رضا مجلسی با موضوع ماه رمضان در گیلان و روستای لیش سیاهکل ساخته‌ شده است.

معیشت شالی‌کاری و زندگی سخت یک زن سالمند و تنهای شالیکار در ماه رمضان محور اصلی این مستند تلویزیونی است.

در مستند «پدر بودن» از دیگر تولیدات این شبکه نیز مرتضی جذاب که خود به‌ تازگی پدر شده است دغدغه‌های‌ زیادی را پیداکرده و حالا سؤال‌های خود را با دوستان و همکاران در میان می‌گذارد، پدر بودن مسئله‌ای است که شاید هر مردی درگیر آن شود.

مستند «به کجا می‌رویم؟» به کارگردانی رضا مجلسی فیلمی هشداردهنده درباره مشکل پسماند و تبعات زیست‌محیطی ناشی از آن است.

مجلسی در این مستند آلودگی منطقه سراوان به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز دفن زباله در شمال کشور را نشان می‌دهد و با به تصویر کشیدن وضعیت بد این منطقه، شهروندان را با چالش تأثیر پسماندها بر طبیعت زیبای رشت روبه‌رو می‌کند.

مستند «سارو» ساخته محمد عبدالهی از تولیدات شبکه مستند سیما هم روایت زندگی دو نوجوان از طایفه سارانی در روستای کجی نهبندان است که تصمیم گرفته‌اند شغل شترداری را دوباره زنده کنند.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه امسال برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

حضور مستندی زیست محیطی در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار