فیسبوک قرار است حدود ۳۰۰۰ نسخه از تبلیغات کاربران روس در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار کنگره این کشور قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی فیسبوک روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد قرار است امروز (دوشنبه) حدود 3000 نسخه از تبلیغات سیاسی کاربران روس در این شبکه را در ماه های پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در اختیار کمیته تحقیقات کنگره آمریکا قرار دهد.

فیسبوک همچنین اعلام کرد علاوه بر تحویل نسخه های این تبلیغات، اطلاعات دیگری از جمله اینکه این تبلیغات چه کسی را هدف قرار داده است و اینکه چقدر هزینه صرف آن شده است را هم در اختیار کنگره قرار می دهد. این اطلاعات در اختیار کمیته های اطلاعاتی مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و همینطور کمیته قضایی سنا قرار می گیرد.

«مارک زاکربرگ»، مؤسس شبکه اجتماعی فیسبوک ماه گذشته میلادی در واکنش به درخواست قانونگذاران آمریکایی متعهد شد که نسخه هایی از تبلیغات کاربران روس را در اختیار کمیته تحقیقات کنگره – که مسئول بررسی موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا هستند-- قرار دهد؛ اما وی زمان دقیق این کار را اعلام نکرد.

فیسبوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود به یک مکان مناسب برای درج آگهی های تبلیغاتی سیاسی در اینترنت تبدیل شده است. به همین دلیل می تواند اطلاعات ارزشمندی را در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اختیار کمیته تحقیقات این کشور قرار دهد.

یک منبع آگاه اعلام کرد: فیسبوک پیش از این هم اطلاعات ارزشمندی در خصوص تبلیغات مرتبط با روسیه در اختیار رابرت مولر، مسئول ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار داده است.

دونالد ترامپ پیشتر در حساب توییتر خود اعلام کرد که باور نمی کند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور باید جلوی آن را می گرفته است. مسکو هم تاکنون هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را تکذیب کرده است.

پیش از این «مارک وارنر»، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا و «آدام شیف»، نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات «مارک زاکربرگ» را برای افشای اطلاعاتی در خصوص تبلیغات کاربران روس در این شبکه در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت فشار قرار داده بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار