ادعای منابع امنیتی اسپانیا: هکر‌های روس جدایی‌طلبان کاتالونیا را حمایت می‌کنند

منابع امنیتی اسپانیا مدعی حمایت هکر‌های روسیه در همه پرسی کاتالونیا شدند و آن را بخشی از سیاست‌های پوتین برای از هم گسستگی اتحادیه اروپا اعلام کردند.

ادعای منابع امنیتی اسپانیا: هکر‌های روس جدایی طلبان کاتالونیا را حمایت می‌کنندبه گزارش   گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ منابع امنیتی اسپانیا مدعی شدند روسیه در راستای اجرای طرح نابودی اتحادیه اروپا، معترضان کاتالونیا را حمایت می‌کند.

پلیس مدنی اسپانیا موسوم به «گاردیا سیویل» (The Guardia Civil) مدعی شد، مقامات منطقه جدایی طلب کاتالونیا با کمک روسیه به استخدام هکرهای روس روی آورده اند تا از این طریق از وب سایت های حاوی اطلاعات و تعداد رای دهندگان حفاظت کنند.

به نظر می رسد برای جنبش استقلال طلب منطقه کاتالونیا، برگزاری انتخابات معتبر در شرایطی که دولت مرکزی اسپانیا سعی دارد آن را غیرقانونی جلوه دهد، بسیار حائز اهمیت است.

گفته می شود هکرهای روسیه لینک های خبری ایجاد کرده اند تا با داشتن چندین کپی از سایت های سرشماری، از مسدود شدن آن‌ها توسط دادگستری و پلیس اسپانیا جلوگیری کنند.

وب سایت رسمی همه پرسی کاتالونیا چندی پیش مسدود شد. در همین حال، یکی از حامیان ارشد استقلال کاتالونیا دو آدرس اینترنتی جدید برای مشاهده نتایج همه پرسی در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد. این دو آدرس نیز از سوی دولت اسپانیا مسدود شد. ادامه ایجاد سایت‌های حمایت از همه پرسی موجب شد پلیس دولت مرکزی اسپانیا ادعای کمک هکرهای روس را مطرح کند.

یکی از مقامات پلیس مدنی اسپانیا اعلام کرد: دامنه بیشتر این وب سایت ها در روسیه یا یکی از کشورهای آسیای مرکزی قرار دارد.

طی هفته های اخیر، بسیاری از کابران شبکه های اجتماعی در روسیه، همه پرسی در کاتالونیا را بخشی از طرح مسکو برای از هم گسستگی اتحادیه اروپا و پایان دادن به عمر منطقه یورو عنوان کرده اند.

پس از انتخابات سال 2016 آمریکا که به پیروزی ناباورانه دونالد ترامپ منجر شد، ادعاهای مبنی بر دخالت هکری روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شد. مقامات اسپانیا در حالی مدعی حمایت هکرهای روس از جدایی طلبان کاتالونیا هستند که کرملین چندی پیش همه پرسی در این منطقه را «موضوع داخلی» عنوان و موضع بی‌طرفانه خود در برابر آن را اعلام کرد.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا که بالاترین نهاد قضایی این کشور هم هست، دو هفته پیش رأی پارلمان کاتالونیا برای برگزاری همه پرسی را غیرقانونی دانست و به پلیس و دولت اجازه داد همه پوسترها، صندوق ها و حتی تعرفه‌های همه پرسی را ضبط کند. همچنین  144 وب سایت در ارتباط با همه پرسی مسدود شد. با وجود این، دولت محلی کاتالونیا روز گذشته اعلام کرده بود که بیش از 2 هزار و 300 حوزه‌ رأی گیری برای برگزاری همه‌پرسی استقلال این منطقه از اسپانیا آماده شده‌ اند.

همه پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا قرار است روز یکشنبه اول اکتبر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ادعای حمایت هکرهای روس از جدایی طلبان کاتالونیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار