دریای خزر در استان مازندران تا پایان روز پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: وقوع دومین بارش پاییزی در هفته دوم فصل پاییز (همین هفته) بهمراه کاهش شدید دما خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت صیادان و فعالان دریا از صید وصیادی خودداری کنند، افزود: با تقویت سامانه بارشی و استقرار آن تا پایان روز پنجشنبه شاهد بارش متناوب باران، وزش باد و سرد شدن هوا در مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در رابطه با این سامانه بارشی گفت: شدت بارش‌ها طی ۴۸ ساعت آینده در غرب استان پیش بینی میشه، اما از عصر چهارشنبه تا پایان روز پنجشنبه بر مقدار بارش در مناطق مرکزی و شرقی استان نیز افزوده می‌شود.

اسدی افزود: در این مدت بویژه در نیمه غربی استان آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

وی به مقدار کاهش دما در این مدت اشاره کرد وگفت: روز گذشته یکشنبه ۹ مهر بیشینه دما در مناطق مختلف استان از ۲۵ تا ۳۲ درجه متغیر بوده و انتظار میره از امروز تا روز پنجشنبه بتدریج دمای هوا کمتر شده و مجموعا طی روز‌های آینده در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۸ تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات بین ۱۴ تا ۱۸ درجه کاهش دما داشته باشیم.

اسدی گفت: بیشینه دما روز پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶ حتی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای کمتر از ۲۰ درجه پیش بینی می‌شود؛ لذا هوای مازندران طی روز‌های آینده در ارتفاعات سرد و در مناطق پایین دست نسبتا سرد خواهد شد.

انتهای پیام/آ

ورود توده سرد بارشی و برف به مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.