شیخ الاسلام گفت:تغییر کاربری قسمتی از مدارس استان از کاربری آموزشی به تجاری در دستور این اداره کل است،با اداره کل نوسازی این فضاها را احداث کنیم تا آورده ای برای سرانه مدارس داشته باشد.

تغییرکاربری برخی مدارس آموزشی استان قم به تجاریبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فضای فعالیت در مدارس استان قم گفت: آموزش و پرورش استان با داشتن 250 هزار دانش آموز می‌تواند فرهنگ سازی داشته باشد و در این زمینه برای همکاری با ادارات مختلف آمادگی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: با کمبود هزار و 500 معلم در مدارس استان مواجه هستیم، همچنین آمار دانش آموزان قمی در حال رشد است و در کشور هم تعداد دانش آموزان از 11 میلیون تا 6 سال آینده به 18 میلیون می‌رسد.

وی با بیان اینکه 46 زمین آموزشی در منطقه پردیسان فریز شده است ادامه داد: زمین‌های آموزشی در مناطق مختلف شهر قم باید به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شود، تنها این اداره کل وظیفه ساخت و ساز مدارس را ندارد و باید دستگاه‌های دیگر به کمک آموزش و پرورش در این زمینه بیایند.

شیخ الاسلام تراکم دانش آموزی در قم را بالا دانست و بیان کرد: این مساله مربوط به سال‌های اخیر نبوده است و از گذشته شاهد تراکم بالای دانش آموزان در مدارس این استان بودیم، بحث مهاجرت به قم باید جدی گرفته شود و امسال شاهد افزایش تعداد دانش آموزان پایه اول در این استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: تغییر کاربری قسمتی از مدارس استان از کاربری آموزشی به تجاری در دستور این اداره کل است، نزدیک به 50 مدرسه را شناسایی و به کمیسیون ماده پنج معرفی کردیم تا شهرداری مجوز آن را بدهد و با اداره کل نوسازی این فضاها را احداث کنیم تا آورده ای برای سرانه مدارس داشته باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر واحدهای مسکونی بسیاری در منطقه پردیسان احداث شد و با احداث بیش از 30 مدرسه در این منطقه در چند سال اخیر شرمنده خانواده‌های ساکن در پردیسان در بحث تحصیل فرزندانشان نشدیم.

وی  یادآورشد: جلساتی را داشتیم تا پشت‌بام‌ برخی از مدارس استان قم برای استقرار نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد و در این زمینه اعلام آمادگی کردیم.

انتهای پیام/ح

با احداث ۳۰ مدرسه شرمنده ساکنان پردیسان نشدیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار