سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره سوال منطقه‌ای نماینده زاهدان را قرائت کرد.

گزارش سوال درباره تقسیم نکردن استان سیستان و بلوچستان به دو یا سه استانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون متبوع خود درباره سوال منطقه‌ای حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از رحمانی‌فضلی وزیر کشور را قرائت کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شهریاری در توضیح سوال خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این مطلب اشاره کرده که استان سیستان و بلوچستان علی رغم آن که 11.5 درصد خاک کشور را تشکیل می‌دهد، کم‌برخوردارترین استان کشور است. یکی از علل عدم توسعه یافتگی این استان، عدم توجه دولتمردان به این استان است و تا زمانی که تقسیمات مناسبی در سیستان و بلوچستان انجام نشود، نمی‌توان به برطرف شدن مشکلات آن امیدوار بود، تقسیم استان و تشکیلات جدید می‌تواند گام جدی‌تری برای توسعه استان باشد.

نقوی‌حسینی با اشاره به پاسخ رحمانی‌فضلی وزیر کشور به این سوال در جلسه مورخ 27مهر95 گفت: وزیر کشور در آن جلسه بر این نکته تأکید کرد که ما به مشکلات استان واقفیم اما فعلا سیاست دولت تقسیم استان و تشکیل استان جدید نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان این که شهریاری در نهایت از پاسخ وزیر کشور قانع نشد، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این سوال را منطقه‌ای تشخیص داد و کارگروه امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تاریخ 4 آبان 95 جلسه‌ای با حضور مسئولین ذیربط از وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس جهت بررسی بیشتر و اظهارنظر کارشناسی برگزار کرد و در نهایت این موضوع طی نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحم
۱۷:۵۵ ۲۶ تير ۱۳۹۷
بلوچستان بلوچستان میماند
آخرین اخبار