در شش ماهه نخست امسال 350 هزار گردشگر خارجیبه سیستان وبلوچستان سفر کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: حدود 350 هزار گردشگر خارجی در 6 ماه نخست امسال وارد این استان شدند و از جذابیت های بی نظیر این منطقه دیدن کردند.


مجتبی میرحسینی افزود: این مسافران بیشتر از کشورهای همسایه و اروپایی مانند آلمان، مجارستان، مالزی، ایتالیا، اتریش، انگلیس، استرالیا و هلند وارد سیستان و بلوچستان شدند.


وی گفت: علاوه بر جاذبه های دیدنی سیستان و بلوچستان، آداب و رسوم مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطرانگیز بود.


وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت سه رکن گردشگری در سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: سال گذشته نیز حدود 700 هزار مسافر خارجی وارد این استان شدند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزایش حضور گردشگر از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی به این استان به دلیل جریان سازی است که در 2 سال اخیر با برپایی نمایشگاههای گردشگری در کشورهای عمان، آلمان و روسیه ایجاد شده است.


میرحسینی افزود: در نیمه دوم امسال نیز مقرر شده است این نهاد سه جشنواره گردشگری در آلمان، روسیه، اسپانیا و عمان با هدف ارائه بسته های معرفی سیستان و بلوچستان و مذاکره با تورها و گروه های گردشگری این کشورها برگزار کند تا چهره واقعی استان هر چه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/گ

ورود گردشگر خارجی به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار