رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت جام گفت: متاسفانه بدلیل سیاست های وزرات امور خارجه دانشگاه تربت جام از پذیرش دانشجوی خارجی ممنوع شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر داودی همزمان با سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه افزود: همجواری تربت جام با کشور افغانستان و وجود زیر ساخت های لازم علمی می تواند به قطب علمی برای جذب دانشجوی خاجی تبدیل شود.

وی گفت: ممنوعیت پذیرش دانشجو یک ظلم براین منطقه و ظرفیت های دانشگاهی است و باید مسئولان استانی و منطقه برای توجیه نهادهای امنیتی و نظارتی به تفاهم برسند و با ایجاد قطب دانشگاه خارجی درتربت جام می تواند مزیت های اقتصادی خوبی برای منطقه بدنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت جام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است نقش به سزایی در تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سراسر کشور ایفاء کند و به تبع آن واحد دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام با 15هزار فارغ التحصل در رشته های مختلف علمی در حوزه اشتغال، فرهنگ و آموزش به خوبی برای توسعه منطقه موثر باشد.

داودی با تاکید براینکه نگاه مسئولان به دانشگاه می تواند اثر بخش باشد ادامه داد: دانشگاه بخشی از جامعه است و ماهم به عنوان یک نهاد اثرگذار برای رشد شهرستان اعلام آمادگی می کنیم و اگر این هم افزایی صورت گیرد می توان اقتصاد مقاومتی را در عمل مشاهد کرد تا بتوانیم از جوانان تحصیل کرده با همت مسئولان بیشتر استفاده کنیم.

وی از سیاست های وزرات علوم نسبت به کاهش سهمیه دانشجو نسبت دانشگاه آزاد انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در سال جدید به دلیل همین سیاست ها این دانشگاه با کاهش 50 درصدی جذب دانشجو مواجه شده است و امیدواریم با رایزنی های مسئولان این واحد دانشگاهی که ظرفیت پذیرش 7هزار دانشجو را دارد به حد نرمال برسد و بتوانیم با رویکردهای علمی به برنامه های علمی تدوین شده دست پیدا کنیم.

انتهای پیام// م.ط

کاهش سهمیه دانشجو در دانشگاه آزاد تربت جام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.