شهرستان سلسله رتبه نخست استان لرستان را در زمینه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هادی سپهوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سلسله گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون در شهرستان سلسله یک و ۶۵ صدم اسب بخار در هر هکتار است در حالیکه ضریب مکانیزاسیون لرستان یک و ۲۳ صدم اسب بخار در هر هکتار است.

وی ضریب مکانیزاسیون کشور را یک و ۵۷ صدم اسب بخار عنوان کرد و گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان سلسله بالاتر از ضریب مکانیزاسیون کشوری است و این یک انقلاب بزرگ در بخش کشاورزی شهرستان محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به صرف ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بخش مکانیزاسیون شهرستان از ابتدای سال ۹۵ تاکنون افزود: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات، کسب درآمد مالی بیشتر کشاورز و افزایش توان در مزارع و باغ‌ها شده است و علاوه بر آن افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و اقتصادی ترشدن تولید را در پی دارد.

وی با اشاره به صرف ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبارات رونق تولید در سال گذشته عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۶۵ پرونده تشکیل شده که ۲۷ طرح از آن‌ها به میزان ۷۲ میلیارد ریال مصوب شده است.

شهرستان سلسله دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار هکتار آن‌ها آبی، ۲۵ هزار هکتار دیم و چهارهزار هکتار نیز باغات است.

انتهای پیام/د

سلسله رتبه نخست ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را در لرستان کسب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.