ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راست‌های افراطی در صورت ائتلاف، مرکل را به چالش می‌کشند

کارشناس اروپا گفت: راست‌های افراطی در صورت ائتلاف با سوسیال ددموکرات‌ها مرکل را در عرصه سیاست‌گذاری به چالش خواهند کشید.

راست های افراطی در صورت ائتلاف ،مرکل را به چالش می کشند .سید جلال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهیابی بی‌سابقه حزب راست افراطی به مجلس و کسب 13 درصد آرا، اظهار کرد: اگر مرکل بتواند با سوسیالیست دموکرات‌ها ائتلاف انجام دهد،کابینه را به راحتی تشکیل می‌دهد اما در غیر اینصورت با مشکل مواجهه خواهد شد.

کارشناس اروپا بیان کرد: با توجه به میزان رأی 33 درصدی مرکل و 24درصدی سوسیال دموکرات‌ها  در صورت ائتلاف کابینه با حداکثر آرا تشکیل می‌شود و تحت چنین شرایطی حزب آلترناتیوی برای آلمان به عنوان یک اپوزیسیون باقی خواهد ماند و تنها می‌تواند  با طرح سوال، مرکل را با مشکل مواجهه کند.

وی ادامه داد: اگر سوسیالیست‎ها با مرکل وارد اتحاد نشوند، وی مجبور می‌شود با حزب چهارم و پنجم ائتلاف کند. بنابراین راست افراطی از حالت اپوزیسیون خارج می‌شود.

کارشناس اروپا با بیان اینکه قدرت‌یابی اپوزیسیون راست افراطی سیاست‌های مربوط به مهاجرت را تحت تأثیر قرار خواهد داد، تصریح کرد: در صورت ائتلاف بین دو حزب رقیب مرکل، یعنی سوسیال دموکرات‌ها و راست‌های افراطی، آنها در کابینه حضور خواهند داشت تا جاییکه افرادی را نیز می‌توانند  وارد کابینه کنند و جایگاه مهمی  را در عرصه سیاست‌گذاری کسب کنند.

ساداتیان با اشاره به اینکه در صورت شکل‌گیری ائتلاف بین احزاب رقیب مرکل مجبور است آرای خود را برای تشکیل کابینه از احزاب دیگر تأمین کند، تأکید کرد: در صورت شکل‌گیری چنین ائتلافی چالش‌های زیادی پیش روی خانم مرکل خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار