مسؤول واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: روزانه 40 تن شیر توسط چهار ایستگاه جمع‌آوری شیر در شهرضا جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رئیس‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دامپزشکی، اظهار کرد: در شهرستان شهرضا حدود 112 واحد فعال عرضه گوشت قرمز، 72 واحد عرضه گوشت سفید و 9 واحد عرضه تخم مرغ وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 105 واحد رستوران و طباخی در شهرستان، افزود: کشتارگاه دام با ظرفیت 30 رأس دام سنگین و 400 رأس دام سبک، کشتارگاه طیور با ظرفیت 2 هزار قطعه کشتار در ساعت و 4 واحد سردخانه مواد پروتئینی و یک واحد بسته بندی تخم مرغ در شهرضا وجود دارد.

مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرضا با اشاره به وجود 4 ایستگاه جمع‌آوری شیر با ظرفیت جمع‌آوری 40 تن شیر در روز در شهرستان، گفت: از موفقیت‌های شبکه دامپزشکی شهرضا پیگیری ایجاد اتاق پیش سرد برای کشتارگاه است که در پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه 5 نفر دامپزشک از بخش خصوصی و 3 نفر تکنسین در این واحد مشغول به کار هستند، تأکید کرد: بازرسی و نظارت بر فرآوری عرضه گوشت قرمز در همه مراحل ورود به کشتارگاه، ذبح و انتقال به مراکز بسته‌بندی و گوشت فروشی‌ها، نظارت بر فرآوری و عرضه گوشت سفید،  تخم مرغ و شیر خام، در طول 24 ساعت همه ایام هفته انجام می‌شود.

رئیس‌زاده بیان کرد: هرگونه ورود و خروج مواد و خروج مواد غذایی اعم از گوشت سفید و قرمز تازه و منجمد باید با نظارت کامل شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شود.

وی در پایان با اشاره به بازدید از پرنده فروشی‌های سطح شهر، خاطر نشان کرد: با هدف ساماندهی این واحدها و پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان با همکاری شهرداری و اتاق اصناف بازدید انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.