به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی فرانسوی رنو نخستین نسل از سیمبل را در سال 1999 عرضه کرد؛ سیمبل در ادامه راه و در نسل سوم، جایگزین رنو تندر 90 شد، در بازارهای خارجی این سدان کوچک فرانسوی را با نام داچیا لوگان می شناسند.
رنو سیمبل دارای پیشرانه های مختلفی از جمله 1.2 و 1.4 لیتری بوده که در بازار داخلی با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه شده است؛ سیمبل در کشورهایی همچون ترکیه و برزیل هم عرضه می شود.
رنو برای طراحی کابین سیمبل از پلاستیک خشک بهره برده که این امر قابل پیش بینی بوده اما برخلاف اتومبیلهای تولید داخل از کیفیت مناسب تری برخوردار است .از دیگر ویژگی های داخل اتاق این خودرو می توان به فضای نگهداری وسایل اشاره کرده که شاید موجب ترغیب خریداران شود .دریچه کولرهای وسط که در بالای صفحه نمایش کنسول قرار گرفته با دریچههای کناری مطابقت نداشته و یادآور دریچه های ال 90 است .بیشتر کلیدها و ادوات به کار رفته در کابین کمی قدیمی به نظر میرسد تجهیزات به کار رفته دراین اتومبیل با دارا بودن سیستم ناوبری، سیستم تهویه هوای خودکار، USB، درگاههای AUX، دکمههای روی فرمان و محدود کننده سرعت از جمله مشخصات سیمبل است.
روکش داشبورد از دو رنگ بوده مانند دیگر طراحی های ساده خودروهای رنو این خودرو هم از طراحی خاص و لوکسی برخوردار نبوده به همین علت ، نباید انتظار دکمه های زیادی روی داشبورد سیمبل را داشته باشید اما یک نمایشگر 7 اینچی مجهز به سیستم مسیر یاب در این خودرو تعبیه شده است. لازم به ذکر است که با جمع کردن صندلی های ردیف آخر ، فضای صندوق عقب به 1257 لیتر می رسد . در حالت استاندارد ، صندوق عقب ، فضایی برابر 510 لیتر برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار می دهد .
رنو سیمبل در نوع فول به سیستم تهویه اتوماتیکی مجهز بوده که می توان از هر سه زاویه به طور هم زمان میزان پرتاب باد را تنظیم کرد همچنین این خودرو در نسخه های متوسط و فول به کروز کنترل مجهز است ؛امکانات دیگری چون شیشه ها و آینه های برقی، دی لایت، مانیتور، دوربین عقب، نویگیشن فعال، پخش DVD، بلوتوث پشت فرمان، تنظیم سیستم صوتی پشت فرمان، تنطیم ارتفاع چراغ، طراحی داخلی دو رنگ با تزیینات پیانویی، صندلی های تاشونده عقب به صورت 60:40، کامپیوتر سفردر این سدان شهری وجود دارد.
نقطه ضعف این اتومبیل از دید AutoMiddleEast، کیفیت نه چندان مناسب مواد استفاده شده در کابین است.
سیمبل با دو کیسه هوا و ترمز ABS، EBD و اضطراری عرضه شده و با پلتفرم مشترک M0 در دو کلاس تست تصادف Euro Ncap، چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است. امکانات سیمبل کیسه هوای جانبی و جلو بوده و مانند اکثر خودروها به سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD مجهز است ؛سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر ویژگی های این خودرو است.
موتور 4 سیلندری 1.6 لیتری 16 سوپاپه سدان فرانسوی 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید می کند؛ شتاب اولیه جعبه دنده 4 سرعته این خودرو 10.1 ثانیه زمان برده و حداکثر سرعت این پیشرانه 175 کیلومتر در ساعت است.
با توجه به باک 50 لیتری و وزن 1081 کیلوگرمی این خودرو و پیشرانه 1.6 لیتری مصرف سوخت ترکیبی این خودروی فرانسوی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.
نقطه قوت این اتومبیل از دید AutoMiddleEast قیمت بسیار مناسب (البته در بازارهای جهانی!) است.
رنو سیمبل باوجود اینکه همان نسخه بروز رنو لوگان (ال 90) بوده اما از لحاظ ابعاد طول، عرض و ارتفاع، طراحی داخلی و خارجی، میزان امکانات ارائه شده در این خودرو نسبت به ال 90 تفاوت بسیاری کرده است.
رنو سیمبل از درب نمایندگی در کشور با قیمت 79 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد که البته این رقم برای نسخه ی PE بوده و نسخه ی LE آن اندکی بیشتر خواهد بود گرچه هر دو تیپ با گیربکس اتوماتیک در بازار عرضه می شوند.
انتهای پیام/
دوما بدنه این رو با بدنه غیر استاندارد ال نود مقایسه نکنید
بیست میلیونی که از ال نود اتوماتیک گرون تره دلیلش کاملا مشخصه