مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در یزد از نخستین مجموعه تکنولوژی آسفالت‌های حفاظتی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید‌رضا حسینی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر لزوم شناسایی دانش فنی در رشته‌های آزمایشگاهی در کشور تأکید کرد و با بیان اینکه این آزمایشگاه برای سرمایه‌گذاران جذابیت ندارد، گفت: نخستین مجموعه تکنولوژی آسفالت‌های حفاظتی در کشور مستقر شد.

حسینی در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد با بیان اینکه در این مرکز استعدادهای خاصی نهفته است، اظهار داشت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از 60 سال قدمت و تجربه مهندسی دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این توانمندی را دارد که در مدت سه سال کارشناسان قیر و آسفالت بسیار خوبی را آموزش داده و به جامعه مهندسی کشور ارائه کندافزود: با این‌ میزان ظرفیتی که در این شرکت نهفته است می‌توان گفت که این مرکز تنها جایگاهی در کشور است که می‌تواند این کار را به‌ خوبی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی دانش نو و تکنولوژی‌های جدید و احیای فعالیت‌های مختلف شرکت آزمایشگاه‌ها با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از دیگر کارهای اولویت‌دار در این مرکز است.

حسینی با بیان اینکه این شغل جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد، اظهار داشت: پیمانکاران ترجیح می‌دهند ماشین‌آلاتی را به کشور وارد کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند کار خود را آغاز و بازگشت سرمایه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تأکید بر اینکه در ارتباط با رشته‌های آزمایشگاهی، باید دانش فنی شناسایی و تجهیزات مورد نظر تهیه و به داخل کشور انتقال داده شود، افزود: بعد از انجام این کارها باید دستورالعمل‌های لازم تدوین شده و به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی ارائه شود و با تصویب مصوبه به مرحله اجرا در آید.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین آسفالت راه‌ها و این‌که هر سانتی‌متر آسفالت 40 میلیون تومان هزینه را متحمل کشورمان می‌کند، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این راستا موضوع آسفالت‌های حفاظتی‌،میکرو سر‌فیسینگ، را مورد توجه خود قرار داده و در سال گذشته اولین مجموعه تهیه اختلالات این تکنولوژی تهیه و وارد کشور شد و امسال نیز دومین مجموعه آن برای استقرار در استان یزد تهیه‌شده که در حال تحویل است.

انتهای پیام/ی

شناسایی دانش نو و تکنولوژی‌های جدید با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار