فرماندار هندیجان خواستار شد؛

لزوم ارتقا شاخص های کمی و کیفی آب شرب هندیجان

فرماندار هندیجان خواستار ارتقا شاخص های کمی و کیفی آب شرب این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورش مودت، فرماندار هندیجان بیان کرد: در چند سال اخیر مشکلات آب هندیجان علاوه بر کشاورزی به حوزه شرب نیز تسریع یافته و هر چه سریع تر باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

وی اذعان داشت: از زمان احداث سد کوثر و با کاهش دبی آب رودخانه هندیجان این شهرستان دچار مشکلات جدی برای تامین آب شده و جامعه شهری و روستایی این شهرستان را دچار مشکل ساخته است.

مودت اظهار کرد: آب هندیجان هم در زمستان با سیلابی شدن رودخانه و افزایش کدورت و هم در تابستان با خشک شدن رودخانه و افزایش شوری آب مناسب نیست و باید با راهبردی پایدار تامین آب مناسب برای شهروندان را تضمین کرد.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه امروز کیفیت و کمیت آب شرب به دغدغه شهروندان تبدیل شده است بیان داشت: از ابتدای امسال، 2 بار آب پشت سد آسک به حدی کاهش یافت که برداشت از آن متوقف و موجب تشدید مشکلات کیفی آب شرب هندیجان شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب انتقالی از سد آسک هم اکنون در ایستگاه چم خلف عیسی با آب کارون مخلوط و با یک خط به هندیجان پمپاژ می شود که کاهش کیفیت آب را به همراه دارد.

کورش در ادامه افزود: به منظور حذف برداشت از بستر شهری رودخانه و جلوگیری از مخلوط شدن با آب کارون، هر چه سریع تر باید خط انتقال آب از سد آسک به آبفای هندیجان در مدار قرا گیرد تا پس از شیرین سازی و مخلوط شدن با آب کارون به شبکه تزریق شود.

وی با تقدیر از حسن چرغنده، رئیس اسبق آبفای هندیجان گفت: در دوره تصدی ایشان زحمات زیادی برای پایداری و حفظ آب شبکه و قطع نشدن آب مشترکان صورت گرفت، ولی مسئولان استانی نیز باید برای رفع این مشکلات همت کنند تا مانع مهاجرت مردم از این شهرستان شوند.

مودت پرداخت نشدن مطالبات کارگران آبفا هندیجان و فاضلاب مسکن مهر را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست و اذعان داشت: برخی کارگران آبفا حقوق چند ماه خود را دریافت نکرده اند و بیمه آن ها نیز پرداخت نشده است که مرتب از طریق فرمانداری پیگیر موضوع هستند باید برای پرداخت آن راهکاری اندیشید.

فرماندار هندیجان بیان کرد: مشکلات فاضلاب 2 سایت مسکن مهر شمالی و جنوبی هندیجان به علت گرفتگی های مکرر به حد بحرانی رسیده است و اسکان در آنجا را مشکل ساخته و مانعی جدی برای اسکان شهروندان در آن منطقه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار