مدیرعامل ستاد دیه ایلام گفت: با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان از ابتدای امسال تاکنون زمینه آزادی 57 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شده است.

57 زندانی جرایم غیر عمد در ایلام آزاد شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی حسنوند مدیرعامل ستاد دیه ایلام بیان کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی بیش از 36 میلیارد و 691 میلیون ریال بود که با پیگیری های این نهاد و گذشت شاکیان زمینه آزادی آنان فراهم شد.

وی اظهارکرد: بیش از 19 میلیارد ریال از این مقدار با گذشت شاکیان ، 2 میلیارد و 740 میلیون ریال به صورت بلاعوض ، 9 میلیارد و 370 میلیون ریال از طرف ستاد دیه کشور و 2 و 860 میلیون ریال تسهیلات پرداختی بانک ها بوده است.

حسنوند آموزش و فرهنگ ‌سازی در حوزه‌های مختلف جرم ‌شناسی و پیشگیری از ارتکاب جرم را از مسائل مهم مورد توجه مسئولان اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد که سهوی دچار اشتباه و خطا شده‌اند نسبت به عواقب رعایت نکردن قوانین نا آگاه بودند و اگر آموزش‌های لازم به آنها ارائه می‌ شد، دچار مشکل و حبس نمی ‌شدند.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: این امر خداپسندانه نه تنها باعث رفع مشکلات تعدادی از خانواده‌ها و دعای خیر آنان می ‌شود بلکه بدون شک فرد خیر در نزد خداوند متعال مستحق اجر و پاداش معنوی بی ‌شماری خواهد شد.

حسنوند  ادامه داد: شماره حساب ستاد دیه برای دریافت کمک های مردمی و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد 0207424920001 بانک ملی شعبه شهدا به نام ستاد دیه استان ایلام است.

سال گذشته 75 زندانی جرائم غیرعمد شامل چهار زن و 71 مرد با بدهی بیش از 50 میلیارد ریال در استان ایلام از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/ د

آزادی تعدادی از زندانیان در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.